10 Mayısta Yapılacak ALES Nasıl Bir Tarzda Olur ?

mystry

Öğrenci
Arkadaslar bir suredir alese girmiyorum bu alese giricem arastirma gorevliligine basvurmak icin ales anladigim kadari ile daha zorlasmis nsl bir sinav bekliyorsunuz zormu olur ve sayisaldan 90 li bir not almak cok zormu artik yoksa eskisi gibi biraz calisilirsa olurmu ?
 
A

Akademik Forum

Guest
Arkadaslar bir suredir alese girmiyorum bu alese giricem arastirma gorevliligine basvurmak icin ales anladigim kadari ile daha zorlasmis nsl bir sinav bekliyorsunuz zormu olur ve sayisaldan 90 li bir not almak cok zormu artik yoksa eskisi gibi biraz calisilirsa olurmu ?


çok zor yapan var sonuçta hocam
 
P

Peçorin

Guest
Ne anlamda dediniz anlayamadim yapmak cok zormu demek istediniz ?

- - - Güncellendi - - -


......
Abc

Benim anladığım " çok zor fakat yapabilen var sonuçta hocam" şeklinde,sms ayarında bir yorum olmuş.Sorunuz için net bir yorum yapmak güç.Kesin olan şey,Alesin son 1-2 yılda çok daha fazla zaman alıcı bir yapıya bürünmesi.Eskiden olduğunun tersine, sayısal bölümdeki çerez soruların sayısı bir hayli az,diğer sayısal mantık soruları ise gayet orjinal nitelikte. Birazcık çalışmayla ea yada sayısaldan 90 üstü almak epey zor kanımca fakat altyapı ve pratiğiniz iyiyse mümkün.Gerçi deli gibi çalışmakla o puan gene de mümkün olmayabilir,nankör bir sınavdır.Özünde Ales,çok farklı analitik ve bilişsel becerileri ölçmekte,bunlara üst düzeyde sahip bir adaysanız neden olmasın?
 

arkeolog_52

Öğrenci
Arkadaslar bir suredir alese girmiyorum bu alese giricem arastirma gorevliligine basvurmak icin ales anladigim kadari ile daha zorlasmis nsl bir sinav bekliyorsunuz zormu olur ve sayisaldan 90 li bir not almak cok zormu artik yoksa eskisi gibi biraz calisilirsa olurmu ?

Sınavdan çıktıktan sonra ben buraya niye geldim niçin geldim gibi kafanızda deli sorular oluşturan bir sınavdır hocam. Devreleri yakmak mümkündür. Sınavdan sonra forumda senin yaptığın doğru benim yaptığım doğru cevap o olacaktı bu olacaktı gibi vs tartışmalara neden olan bir sınavdır. Ama tabi ki istediğiniz puanı alabilirsiniz ama yeterli bir çalışma ve gününüzde olursanız eskisi gibi sınav beklemeyin :)
 
A

Akademik Forum

Guest
Kpss tarihin pusulasi skandalindan sonra hicbir osym sinavina guvenmiyorum
 

ozakbilal

Öğrenci
ÖSYM çoğu işi eline yüzüne bulaştırıyor olsa da ales te epeyce ilerleme kat ettiğini düşünüyorum 4 yada 5 kez alese girdim ve her defasında soruların orjinalliginin arttığını hissettim. Çerez soruların azalması oldukça iyi, ufak bir gayretle akademisyenlik için en önemli sınavdan 90 ustu not alabilmek çok saçma. Daha da zorlaşması dileğiyle.
 

kuramci

Araştırma Görevlisi
Daha da zorlaşınca akademik kadrolar artmıyor. Nasıl bir düşünce yapısıdır bu anlamak mümkün değil. Esasen bu düşüncelere sahip olanların akademisyen olmaması dileğiyle demek lazım.
 

mystry

Öğrenci
Daha da zorlaşınca akademik kadrolar artmıyor. Nasıl bir düşünce yapısıdır bu anlamak mümkün değil. Esasen bu düşüncelere sahip olanların akademisyen olmaması dileğiyle demek lazım.
Zorlasiyor zorlasmasinada bu tek kime yarar biliyormusunuz 3 sene once eski sinavlardan yuksek alanlar direk akademisyen olur artik ...
 
A

Akademik Forum

Guest
Ben ilk defa geçen sene mayıstakine girmiştim. İlk matematik testi sonucunda fırın gibi yandığımı farkettim. Kafam bi ısındı bi ısındı :) Ama tabi öss'den bu yana soru çözmemişiz, iki kalkülüs sınavı filan hariç.

Benim diyeceğim şu ki; ilk defa sınava girmiş olmak ve uzun süredir soru çözmemiş olma gibi nedenlerden dolayı, matematik 1 testinde 7-8 tane boşum vardı. 1 yanlışım vardı. Yani 40 ta 30 net yapabildim. Fakat kafam iyi ısındığı ve soru tiplerine de az çok aşinalık kesbedince matematik 2 testini daha iyi çözdüm ve 40 ta 37 doğru yaptım. Normalde matematik 2 testi daha vakit alıcı bir testtir gibi olması lazım; burdan da anlıyoruz ki hocam, eğer alıştırma yapılmazsa 90 ı geçmek ( adayların %98 i için diyeyim ) baya zor. İmkansız :) Bu arada ben de 85 aldım. Türkçeye 9 dakikam kalmıştı 20 net yapabildim :)
 
P

Peçorin

Guest
Daha da zorlaşınca akademik kadrolar artmıyor. Nasıl bir düşünce yapısıdır bu anlamak mümkün değil. Esasen bu düşüncelere sahip olanların akademisyen olmaması dileğiyle demek lazım.

Sınavın zorlaşması ile akademik kadro artışı arasında neden bir korelasyon yada nedensellik bağı olsun ki? Son derece dayanaksız bir beklenti.Fakat sınavın zorlaşmasını gerektiğini savunan arkadaşın gayet makul ve haklı gerekçeleri olabilir,tercüman olma amacıyla:
Mesela,iki öğrenci modeli düşünelim ama öyle "kuramsal" modeller değil herşeyiyle kanlı canlı yani yaşayan varlıklar olarak 1.öğrenci, boğaziçi,odtü gibi köklü, ingilizce eğitim veren bir üniversiteden mezun olmuş olsun;2.öğrenci ise açıköğretim fakültesi(AÖF) mezunu bir öğrenci .Şimdi bu iki aday aynı bölüm mezunu olsunlar,(örgün ve yaygın eğitimde onlarca ortak bölüm var )velev ki ;) fen-edebiyat fakültesinden herhangi bir bölüm,diyelim ki tarih bölümü.
1.öğrencinin aldığı tüm derslerin kitapları ingilizcedir,yazılı sınavlara girdiğinde kendini bu dille gene yazılı olarak ifade etmekte,ayrıca ödev,proje yada sunum hazırlamakta ve tüm bunların sonucunda güç bela elde ettiği diploma notu 4'lük sistemde 2,00-3,00 aralığındadır.40 yada 50 kişilik bölümde,bölüm birincisinin ancak 3,5 ortalama ile mezun olduğu;3,00'ı geçenlerin sayısının ikin elin parmaklarını geç(e)mediği düşünülürse tablo bir yönüyle gayet vahimdir.
2.öğrenci öss yada lys sonucunda ham puanla yerleştiği AÖF Tarih bölümünde,yaygın eğitime tabi olduğundan zaten derslere gitmemektedir;ödev,proje,sunum türünden ölçümlerin adı dahi telaffuz edilmemektedir.Yılda 3-4 kez, 20 soruluk test sınavlarıyla sınanmaktadır,Ösym sınavlarının aksine bu sınavlarda yanlış doğruyu götürmemekte yada götürmeye tenezzül dahi etmemektedir :D Açıkçası,sınava katılan öğrenciler ilgili ders kitabını okumak yerine daha önceki yıllarda çıkmış soruları ezberlemektedir çünkü soruların yarıdan çoğu birebir çıkmış sorulardır.Ösym gibi geniş bir soru hazırlama ekibi olmadığından her yıl sınav sorusu diye aynı yemek ısıtılıp durmaktadır.Zaten binlerce kontenjana sahip tarih bölümünde onlarca insan 4,00 ve yüzlerce insan 3,00 üstünde ortalamayla mezun olmaktadır.(Sayılar abartılı değil bizzat başka başvurulardan kontrol edilebilir)
Eskiden ÖSS ile yerleştirmelerde Ağırlıklı Orta Öğretim Başarı türünden bir uygulama maalesef ÖYP'de uygulanmamaktadır.Diğer deyişle,örnekteki iki öğrenci YÖK'ün 4'luk çevrim tablosuna mecbur kılınmakta,1.öğrenci diploma notunun karşılığı olarak 65 puan alırken,AÖF mezunu "genius" öğrenci 95 ve üstü puan almaktadır.
Kasım 2014'te göreve gelişinden bir ay sonra(25.12.2014) muazzam "ileri görüşlülükle(!)" ÖYP mevzuatında eski sisteme dönüş yapan Y.Saraç sayesinde diploma notunun oranı tekrar %35'e çıkarıldı.
Şimdi toparlarsam,tüm bunların ışığında şayet bu iki öğrenci Öyp'ye başvurursa;
1.öğrenci 65'in karşılığı olarak 22,75 öyp puanı
2.öğrenci 95'in "karşılığı(!)" olarak 33.25 öyp puanı almakta.
Hal böyle olunca,aradaki en az 11 puanlık net fark, ancak ales'ten en az 95 ve üstü puan almakla kapatılabilir.
Eğer Ales de görece kolay ve seçicilikten uzak yapılırsa,gayretkeş fakat bahtsız 1.öğrencinin yapabileceği tek şey Öyp den vazgeçmektir.
Hal böyleyken,çarpıklıklar gırla gitmekteyken, mesela Cari Usul Alımlarda AÖF mezunlarına dış kapı işaret edilirken yani mülakata dahi alınmazken,
sırf biri "Ales daha da zorlaştırılmalı dedi diye
"Esasen bu düşüncelere sahip olanların akademisyen olmaması dileğiyle" demenin
nezaketsizliği bir tarafa
ne denli laf-ı güzaf olduğu aşikar.
 

kuramci

Araştırma Görevlisi
Sınavın zorlaşması ile akademik kadro artışı arasında neden bir korelasyon yada nedensellik bağı olsun ki? Son derece dayanaksız bir beklenti.Fakat sınavın zorlaşmasını gerektiğini savunan arkadaşın gayet makul ve haklı gerekçeleri olabilir,tercüman olma amacıyla:
Mesela,iki öğrenci modeli düşünelim ama öyle "kuramsal" modeller değil herşeyiyle kanlı canlı yani yaşayan varlıklar olarak 1.öğrenci, boğaziçi,odtü gibi köklü, ingilizce eğitim veren bir üniversiteden mezun olmuş olsun;2.öğrenci ise açıköğretim fakültesi(AÖF) mezunu bir öğrenci .Şimdi bu iki aday aynı bölüm mezunu olsunlar,(örgün ve yaygın eğitimde onlarca ortak bölüm var )velev ki ;) fen-edebiyat fakültesinden herhangi bir bölüm,diyelim ki tarih bölümü.
1.öğrencinin aldığı tüm derslerin kitapları ingilizcedir,yazılı sınavlara girdiğinde kendini bu dille gene yazılı olarak ifade etmekte,ayrıca ödev,proje yada sunum hazırlamakta ve tüm bunların sonucunda güç bela elde ettiği diploma notu 4'lük sistemde 2,00-3,00 aralığındadır.40 yada 50 kişilik bölümde,bölüm birincisinin ancak 3,5 ortalama ile mezun olduğu;3,00'ı geçenlerin sayısının ikin elin parmaklarını geç(e)mediği düşünülürse tablo bir yönüyle gayet vahimdir.
2.öğrenci öss yada lys sonucunda ham puanla yerleştiği AÖF Tarih bölümünde,yaygın eğitime tabi olduğundan zaten derslere gitmemektedir;ödev,proje,sunum türünden ölçümlerin adı dahi telaffuz edilmemektedir.Yılda 3-4 kez, 20 soruluk test sınavlarıyla sınanmaktadır,Ösym sınavlarının aksine bu sınavlarda yanlış doğruyu götürmemekte yada götürmeye tenezzül dahi etmemektedir :D Açıkçası,sınava katılan öğrenciler ilgili ders kitabını okumak yerine daha önceki yıllarda çıkmış soruları ezberlemektedir çünkü soruların yarıdan çoğu birebir çıkmış sorulardır.Ösym gibi geniş bir soru hazırlama ekibi olmadığından her yıl sınav sorusu diye aynı yemek ısıtılıp durmaktadır.Zaten binlerce kontenjana sahip tarih bölümünde onlarca insan 4,00 ve yüzlerce insan 3,00 üstünde ortalamayla mezun olmaktadır.(Sayılar abartılı değil bizzat başka başvurulardan kontrol edilebilir)
Eskiden ÖSS ile yerleştirmelerde Ağırlıklı Orta Öğretim Başarı türünden bir uygulama maalesef ÖYP'de uygulanmamaktadır.Diğer deyişle,örnekteki iki öğrenci YÖK'ün 4'luk çevrim tablosuna mecbur kılınmakta,1.öğrenci diploma notunun karşılığı olarak 65 puan alırken,AÖF mezunu "genius" öğrenci 95 ve üstü puan almaktadır.
Kasım 2014'te göreve gelişinden bir ay sonra(25.12.2014) muazzam "ileri görüşlülükle(!)" ÖYP mevzuatında eski sisteme dönüş yapan Y.Saraç sayesinde diploma notunun oranı tekrar %35'e çıkarıldı.
Şimdi toparlarsam,tüm bunların ışığında şayet bu iki öğrenci Öyp'ye başvurursa;
1.öğrenci 65'in karşılığı olarak 22,75 öyp puanı
2.öğrenci 95'in "karşılığı(!)" olarak 33.25 öyp puanı almakta.
Hal böyle olunca,aradaki en az 11 puanlık net fark, ancak ales'ten en az 95 ve üstü puan almakla kapatılabilir.
Eğer Ales de görece kolay ve seçicilikten uzak yapılırsa,gayretkeş fakat bahtsız 1.öğrencinin yapabileceği tek şey Öyp den vazgeçmektir.
Hal böyleyken,çarpıklıklar gırla gitmekteyken, mesela Cari Usul Alımlarda AÖF mezunlarına dış kapı işaret edilirken yani mülakata dahi alınmazken,
sırf biri "Ales daha da zorlaştırılmalı dedi diye
"Esasen bu düşüncelere sahip olanların akademisyen olmaması dileğiyle" demenin
nezaketsizliği bir tarafa
ne denli laf-ı güzaf olduğu aşikar.
Ben not ortalamasının yüzdesinin arttırılması gibi bir şey söylemediğim için yaptığınız savunma benim fikrimin karşıtı değil. Ales'in akademik kapasiteyi ölçtüğüne inanmıyorum, bir savunma yapacaksanız bence bunun üzerine yapın. Her neyse. Nezaket derslerini internet üzerinden tanımadığım insanlardan alma gibi bir alışkanlığım da yoktur. İyi geceler.
 
A

Akademik Forum

Guest
Alesin geçerlilik süresi 3 yıl olunca adam önceki yıllarda aldığı yüksek puanlarla kadro kapıyor 2013 sonbaharın geçerlilik süresi 2016 eylül 1.5 yıl daha yüksek puanın tadını çıkarsınlar bakalım.
 
Üst