Bu Bölümlerin Yüksek Lisans Taban Puanları Neden Yükseldi?

a.suleymanozcan

Öğrenci
Hocalarım merhabalar,

Başvurduğum bölümün 2018 ve 2020 yılındaki puanları arasında dağlar kadar fark var. İstediğim bölümün 2018 ve 2020 yılında çıkan aday listesi tablosundaki puanları karşılaştırdım. Aradaki farkı net görebilmeniz için 3 üstü ve 3.30 üstü kişi sayılarını karşılaştırdım:

3.30 üstü mezuniyet notu olanlar
2018: 2
2020: 17

3.30 üstü alan aday sayısı, 8 kat nasıl artabilir, aklım almıyor?


3.00 üstü mezuniyet notu olanlar
2018: 7 kişi
2020: 29 kişi

3 üstü olanlara bakınca da 4 kat artış görünüyor.

Taban Puan (listeye 30. sıradan giren kişinin puanı)
2018: 69.2
2020: 77.6

Tabanda da 8,4 puanlık bir artış var.

Aynı üniversitenin, aynı enstitüsündeki diğer bölümlere de tek tek baktım, hiçbirinde fark yok, kimi bölümlerde puan düşüşü bile var. Bu nasıl böyle olabiliyor. İlgilendiğim bölümün adı Yabancılara Türkçe Öğretimi. Ona çok paralel olan Türkçe Öğretmenliği yüksek lisansının puanları da yükselmiş hatta YÖT'e göre çok çok daha fazla artış var. Onun detayına girmeyeceğim, taban puanı veriyorum sadece. 2018'de 63 olan taban, 2020'de 77 olmuş, 14 puan yükselmiş. Bu Türkçe öğretmenliği alanlarının bu kadar yükselmesinin sebebi ne olabilir acaba? Her türlü görüşe açığım, ortada çok garip bir durum var. Aklıma mantıklı bir açıklama gelmiyor bir türlü. Tek bulduğum açıklama pandemiydi ama o zaman diğer bölümlerde de fark görmememiz gerekirdi diye düşünüyorum. Sizin görüşlerinizi çok merak ediyorum.
 
Son düzenleme:
Üst