Eytpe, matematik eğitimi, eğitim prog ve öğretim (hepsi Tezsiz) Hangisini seçmeliyim yardımlarınızı bekliyorum

Adanaalı

Öğrenci
Selamun aleykum;
Arkadaşlar çok kararsız kaldım ve sanırım bilgi eksikliğim de kararsızlığımı arttırıyor. Bu bölümleri okuyanlar varsa bilgilendirebilir mi?
İlköğretim matematik öğretmeniyim. Muhtemelen de şubatta atanacam inşallah.
1-Bu saydığım programlarım ne gibi avantajları var. Şu an tezsize mecbur sayılırım.
2-Matematik eğitimini okusam meslekte ne gibi artıları olur. Kendimi baya geliştirir miyim yoksa boşa okumak yerine Eytpe okuyup matematik eğitimi için kitaplarla mı kendimi geliştirsem?
3-Eytpe nin müdürlük ve müfettişlikte avantajı var mı yoksa diğer programların da mı var?
4-Eytpe ve Epö alan içi sayılıyor mu yani ek dersi bunlar da arttırır mı?
Ekstra bütün tavsiyelerinizi bekliyorum arkadaşlar.
Ayrıca kısa vadede akademisyenlik düşüncem yok ama ileride tezsizden tezliye direk ya da dersleri saydırarak geçme düşüncelerim var...
 

Adanaalı

Öğrenci
Bu üç program için bilgilendirecek birisi yok mu? Başvurular bitmeden karar vermem lazım. Eytpe nin idarecilikteki avantajlarını matematik eğitimi gibi her program zaten veriyor mu?
 

ElveNLorD

Öğrenci
Yüksek lisans belki yeni bir ufuk açabilir ancak sandığın kadar büyük bir aydınlatma maalesef yaşatmıyor. Evet idarecilikte Eğitim teftiş planlama ile şansın artabilir ancak bir zorunluluk değil (müfettişlik hariç) ancak Türkiye'de idareci olmak için sendika gibi pek çok faktör daha işin içerisinde olabiliyor. Dolayısı ile bu tek değişkene göre yanıtlanabilecek bir soru değil.
 
S

sympathy

Guest
selamlar ...

bu kastettiğiniz programlar ...yani bana kalsa yaptığınız iş (meşru olmak kaydıyla) işten bağımsız , yaptığınız işi ne kadar kaliteli yaptığınız önem arzeder ....

sorularınıza gelince ;

1)bu programların size ne katacağından çok aceba sizin nitelikleriniz nedir ? sorusunu kendi kendinize önce sorup yumuşaklıkla cevaplandırmanızı öneririm ..elbetteki üst düzey iş ve işlemler almanız imkan dahilinde ancak aşağıda yer alan koşulları sağlasanız dahi önünüzde zaten ve zaten esaslı olarak sırf bu iş için akredite olmuş programların ve bu program mezunlarının hazırda beklenen mezunlarının var olduğunu gözden kaçırmamanız gerekir ilgili nitelikler ;

*** yüksek kondisyon ,ingilizce dilbilgisi (bu nitelik için ösym tarafından yapılan yds adlı sınavın kesin bir bağlayıcılığı olamaz. (tek boyutlu ölçüm nedeni ile) ,burada sizden istenen aynı zamanda ,akıcı ve güzel bir ses tonu ile mantıklı cümleler kurabiliyor olmanız :)

*** ingilizce dil bilgisi yetmez ,mutlaka 2. ve yaygın kullanılmakta ve popülaritesi var olan bir yabancı dil daha öğrenmeniz önerilir (örn :arapça ,veya çince)

*** güzel ve bakımlı bir görünüm ve her üç dildede iyi bir diksiyon.

(3. dil için yalnızca öğrenebileceğinize dair güveniniz de yeterli çalışmaya başladıktan sonra başlayabilirsiniz.)

2.matematik okusam ne gibi ...şeklindeki sorunuz oldukça tehlikeli bir soru :)

neden??? ,bu alan bitip tükenmek bilmeyen ve çoğu zor teorilerle doludur. ve uygulaması benim düşünceme göre %5 üzerinde değildir. ne yazıkki..

(yanlış anlaşılmasın ,bilişim sistemleri , tüm mühendislikler..hatta yer yer tıp gibi bilimler elbetteki bu disiplinlerarası bilimle alakalı ancak benim kastettiğim ; gidip bu alanda kendisine "ben başarılıyım" diyen bir mat. fen bilimci prof.dr ile (genç olsun mümkünse) :) muhabbet etmeniz ..bakın bakalım ne gibi bir ürün üretilmiş..tenzih ediyorum tabiiki benim gözlemim bu...

peki ne işe yarıyor lan bu matematik , ulan o kadar da zordu bu kadar mı boş!?! diyecekseniz ..sakin olun ..bende işe başlayınca farkettim ki..

*** (kendime sen yavaş düşünüyorsun bile dememe rağmen) patrondan bile daha hızlı düşünen hemen cevabı hazır olan ..(bazı önemli sorular karşısında bazen 1-2 saniye dahi yeterlidir...)

yani buna ANALİTİK DÜŞÜNME deniyor muhtemelen ..ancak bunun için benim önerim yukarıda en baştan yaptığınız iş her ne ise BENİMSEMENİZ ve buyuk bir özveri ile yapmanız ...yoksa bu alana mensup olup işkence gibi görenler "yüzeysel olarak" ilgilenenler dir..üzgünüm ama öyle..

zaten alan son derece katı ve sert olduğundan siz istemeseniz dahi o size bunu kabul ettirir rahat olun yani ilgilenecekseniz.. :)


3.kastettiğiniz zannediyorum resmi kurumlar ile ilgili görevler. kılavuzları incelemeniz önerilir.ancak benzer pozisyonlar eğer ki özel kurum için sorunuza kaynaklık ediyorsa cevap

KESİN EVET :) (işinizi özveriyle yapmanız koşulu vazgeçilemez yalnız!)

4.bu soru sanıyorum ki mebe atandığınızda alacağınız ekders ücreti ile ilgili... meb 147 hattını aramanız önerilir yada ilgili yönetmeliği incelemeniz önerilir. yalnız ek ders zammı alabilmeniz için ilgili programı tamamlamanız koşulu vardır. ve yüksek bir zam değildir. (%15 üzeri olmaması lazım)

iyi günler...başarılar dilerim.
 
S

symo++

Guest
rica ederim ben özel olarak bir izahatta bulunmak istiyorum ki;

BENCE BİRF BİLİM ŞU BİLİMDEN DAHA İYİDİR ,VEYA ŞU BİLİM ŞUNDAN ÜSTÜNDÜR DENİLEMEZ.

en kötü diyebileceğiniz bi alan ,ilgi zamanlamanıza (özverinize) ve becerinize (mesela benim üretken bi özelliğim var her zaman yeni bir şiir veya yeni bir müzik ezgisi üretebilmekteyim...) bağlı olarak oldukça süper bir üürn çıkartabilecek donanıma veya hacme sahiptir..

atıyorum felsefeci arkadaslarımı ne zaman görsem abi ne çok düşünüyosunuz derim ama şimdi böle biri uğraşıp yeni bir yöntem bulup bunu da diğer bir bilimle ilintileyerek süper bişi çıkartabilir pekala veya herhangi bir bilim alanı buna müsaittir..

ÖZVERİNİZ ÖNEMLİDİR.

AYRICA;

matematik te eğer aşağıda yer alan dersleri lisans ta almadı iseniz zorlanabilirsinz en son kısmda verilecek desler daha zordur..ve en kaliteli matematikçi bile bunlara hakimiyet kuarmayabilir!

1) analiz 3, analiz 4 (içerikler kısaca; çok değişkenli fonskiyonlarda türevlenebilme (diferansiyellenebilme) ,süreklilik ,düzgün süreklilik , fonskiyonel dizi ve seriler ,testler ölçütler..) bunlar temel dersler den ama dif denklem bunları görmüşsünüzdür.analiz 4 için ayrıca : çok boyutlu fonskiyonlarda ekstrem noktalar ...kapalı fonskiyonlar (zordur ama hakimiyetiniz varsa çok eğlenceli))

2) reel analiz (lebesque ölçüsü ve integrali..(tek konudan oluşur ama çok uzun ve zor çünkü hepsi birbiri ile alkalı)

kompleks analiz (kompleks fonskiyonlar, bunlarda süreklilik düzgün süreklilik (çok boyutlu) , rezidü hesaplamalar , c-r denkelmleri.., ortam dönüşümleri ,konform dönüşümler (zordur ,sağ el kuralı ile...valla çok zordu bu)

çember ve çember halka bölgesinde:laurent serileri..

ayrıca geometri..gree stokes diverjans ...dif geometrinin geometri ile pek bi alakası yok ben alaka kurmaya çalıştığım için çok zorlandım..aslında dersler hocasına göre değişir mesela şöle birşey olmuştu bende

topoloji ve dif geometri için : derse girmediğimde hiç sorun olmuyodu fakat not lazım oluyordu..derse girdiğimde herşey altüst olurdu valla,önümde en güzel not olsa bile ..yani garip ve komik ama gerçekten bu böyleydi.. bu 2 derse girdiğimde herşey altüst-karmançorman..:))))

bence en yakın zaman içinde mebe atanın ..gerisi çorap söküğü gibi gelir ben gibi sessiz ve sıcak ortam olduğunda masa başından 6-10 saat kalkmayan tiplerdenseniz..

sympathy

iyi akşamlar..esen kalın..
 

Adanaalı

Öğrenci
Zaten ilköğretim matematik öğretmeni olduğum için belki ders anlatma konusunda kendimi daha fazla geliştiririm diye düşünüyordum. Klasik yöntemlerle matematik anlatmak istemiyorum belki katkısı olur diye düşündüm ama gelen cevaplara bakılırsa fazla artısı olmayacak gibi duruyor.

2. 3. Dili kişisel gelişimim için bende düşünüyorum ama bu umarım düşünce ile kalmaz :)
Ayrıca bu üçü de ilgi alanıma uyuyor. Matematikçi olmam direk matematik eğitimi ile alakalı. Diğer ikisi ise ilgi alanım. Planlar projeler üretmeyi seven birisiyim. Ayrıca sayısalcı olmama rağmen üniversitede de eğitim bilimleri derslerini ve Türk Eğitim Sistemi gibi dersleri çok severdim. İlgi olunca başarı da oluyor ama şu da var ki sadece birini seçebilirim ondan kararsızlık yaşadım. Cevabınız için teşekkürler

- - - Güncellendi - - -

Ayrıca yorumunuzdan anladığım kadarıyla sanırım baştaki matematik öğretmeni olduğum kısmı görmemişsiniz :)

- - - Güncellendi - - -

Bencede öğrenmek için öğrenmek çok önemli ama işini iyi yapan ve faydalı bir eğitimci olmakta önemli. Belki kimisi diyordur 2-3 yıl geçsin de sonra görelim. Böyle idealistleri çok gördüm ben diye... Analiz dersleri güzeldi ama eğitim bilimleri kadar ilgimi çekmiyordu...
Size de iyi akşamlar hocam...

- - - Güncellendi - - -

Akademisyenlik için hangisinden daha fazla alım var? Bir şekilde ileride tezliye geçişimi hatta doktora da yaptığımı düşünecek olursak?
 
S

symo++

Guest
Zaten ilköğretim matematik öğretmeni olduğum için belki ders anlatma konusunda kendimi daha fazla geliştiririm diye düşünüyordum. Klasik yöntemlerle matematik anlatmak istemiyorum belki katkısı olur diye düşündüm ama gelen cevaplara bakılırsa fazla artısı olmayacak gibi duruyor.

2. 3. Dili kişisel gelişimim için bende düşünüyorum ama bu umarım düşünce ile kalmaz :)
Ayrıca bu üçü de ilgi alanıma uyuyor. Matematikçi olmam direk matematik eğitimi ile alakalı. Diğer ikisi ise ilgi alanım. Planlar projeler üretmeyi seven birisiyim. Ayrıca sayısalcı olmama rağmen üniversitede de eğitim bilimleri derslerini ve Türk Eğitim Sistemi gibi dersleri çok severdim. İlgi olunca başarı da oluyor ama şu da var ki sadece birini seçebilirim ondan kararsızlık yaşadım. Cevabınız için teşekkürler

- - - Güncellendi - - -

Ayrıca yorumunuzdan anladığım kadarıyla sanırım baştaki matematik öğretmeni olduğum kısmı görmemişsiniz :)

- - - Güncellendi - - -

Bencede öğrenmek için öğrenmek çok önemli ama işini iyi yapan ve faydalı bir eğitimci olmakta önemli. Belki kimisi diyordur 2-3 yıl geçsin de sonra görelim. Böyle idealistleri çok gördüm ben diye... Analiz dersleri güzeldi ama eğitim bilimleri kadar ilgimi çekmiyordu...
Size de iyi akşamlar hocam...

- - - Güncellendi - - -

Akademisyenlik için hangisinden daha fazla alım var? Bir şekilde ileride tezliye geçişimi hatta doktora da yaptığımı düşünecek olursak?

son sorunuz önem arzediyor haliyle sizi anlıyorum..

bu suale cevap vermezden önce üstte yer alan , bilim alanları arasındaki mukayese hakkında görüşümü tekrar görüşümü gözden geçirmeniz önerilir..özetle bana göre bilim alanları arasında belirgin bir mukayese hatta bir mukayese yapılamz yada doğru değil. özverinize bağlı olarak ortaya çıkacak ürün şekillenir..

ayrıca fen bilimlerinin aslında kendi başına asil ve sert bir yapısı vardır..ve rasyoneldir.ayrıca (zaten bende öğretmenim) ama fen bilimciyim.)

eğitim - fen ikileminde kalmanız durmunda hangisine ilgi duymakta iseniz (seviyorsanız) o alanı tercih etmeniz önerilir..

BU SORUYA VERİECEK EN UYGUN CEVAP:

bence önce mebe atanın. ve daha sonra doktora da tamamlanmadan akademisyenliğe geçmeyin. bunun daha avantajlı olabileceğini herşekilde ispat ederdim. ancak dilerseniz forum içersinde yer alan ilintili başlıkları okumanız rica edilir..

iyi günler..

başarıyla dolu bir ömür dilerim..
 

Adanaalı

Öğrenci
Yeni tavsiyelere açığım. Eytpe, Eğitim programları öğretimi, Matematik Eğitimi... avantajları, dezavantajları, akademisyenlik için en uygun hangisi olur? Eğitim de ihtiyaça göre mezun da çok var onu da değerlendirmeye alırsak yine de Eytpe ya da epö mi?
Matematik Eğitiminin ufkumu çok açacağını bilsem aslında pek tereddüt etmem ama.....
 
Üst