Ön Eleme ve Yazılı Sınav hakkında

mrtblk

Öğrenci
İyi akşamlar arkadaşlar, ben bir kadroya başvurdum ön elemede 14. oldum, ilk on sınava çağrıldı. Ancak sınava sadece 6 kişi girmiş. İlk ondaki 4 kişi girmemiş, onlar başvurmamış olsa ben ön elemeyi geçiyordum. Sınav 6 kişi ile yapılıp bir kişi alınmış. Benim yasal olarak durum karşısında yapabilecek bir şeyim var mı? Fikrinizi nedir.
 

Surveillance

Öğrenci
Hocam http://www.akademikpersonel.org/ara...asamasindaki-adaletsizlik-ve-dengesizlik.html bu konuda ayrıca bu sorunu da dile getirdik. Ben bazı üniversitelerin ön değerlendirmelerine baktım, ön değerlendirmeyi geçip de sınava girmeyenleri baktığım her ilanda mutlaka gördüm. Bu şekilde normalde ön değerlendirmeyi geçebilecek adayların hakkı yenmiş oluyor. Bunun için ön değerlendirme sisteminin sadece ALES ve YDS üzerinden değil, not ortalaması da eklenerek yapılması gerekiyor. Çünkü öbür türlü bu sistemle ALES ve YDS puanları yüksek olanlar kayırılmış oluyor. Normalde ortalaması düşük olup kadronun yanına yaklaşamayacak adamlar diğer emek verip ortalama kasanların hakkını yiyerek ön değerlendirmeye geçiyor; ayrıca sınava da girmiyor. Ve emek çeken insanlar elendikleriyle kalıyor maalesef.
 

horozigo

Araştırma Görevlisi
Bu çok sık yaşanan bir durum. Yukarıda surveillance hocamın belirttiği gibi bu konu bizler için adaletsizlik oluşturuyor ancak yasal olarak bir engel de yok.

Bu konu da en az ortalamaların dağılımı konusu kadar önemli. Nasıl bir çözüm üretilebilir tartışmak gerek. Sorunuzun cevabına gelirsek; hiçbir şey yapamazsınız.
 

Bazinga

Öğrenci
İyi akşamlar arkadaşlar, ben bir kadroya başvurdum ön elemede 14. oldum, ilk on sınava çağrıldı. Ancak sınava sadece 6 kişi girmiş. İlk ondaki 4 kişi girmemiş, onlar başvurmamış olsa ben ön elemeyi geçiyordum. Sınav 6 kişi ile yapılıp bir kişi alınmış. Benim yasal olarak durum karşısında yapabilecek bir şeyim var mı? Fikrinizi nedir.

ya bu durumu hak yemek olarak göstermek çok saçma geliyor bana. onlar olmasaydı ben değerlendirmeyi geçerdim şu olmasaydı ben alınırdım vs vs gibi şeyler kişinin kendi yetersizliğinin bahanesi gibi geliyor bana. sizden daha iyileri varmış ki sizi 14. sıraya geriletmişler. başvurdu diye sınava girme zorunlulukları var mı? yok. garanti olsun diye birkaç yere başvurmuş olabilirler, ve kendilerine daha uygun gelen bir yerden kabul almışlardır diğer başvurdukları yerlerin sınavına da girmemişlerdir.

- - - Güncellendi - - -

Hocam http://www.akademikpersonel.org/ara...asamasindaki-adaletsizlik-ve-dengesizlik.html bu konuda ayrıca bu sorunu da dile getirdik. Ben bazı üniversitelerin ön değerlendirmelerine baktım, ön değerlendirmeyi geçip de sınava girmeyenleri baktığım her ilanda mutlaka gördüm. Bu şekilde normalde ön değerlendirmeyi geçebilecek adayların hakkı yenmiş oluyor. Bunun için ön değerlendirme sisteminin sadece ALES ve YDS üzerinden değil, not ortalaması da eklenerek yapılması gerekiyor. Çünkü öbür türlü bu sistemle ALES ve YDS puanları yüksek olanlar kayırılmış oluyor. Normalde ortalaması düşük olup kadronun yanına yaklaşamayacak adamlar diğer emek verip ortalama kasanların hakkını yiyerek ön değerlendirmeye geçiyor; ayrıca sınava da girmiyor. Ve emek çeken insanlar elendikleriyle kalıyor maalesef.

"emek verip ortalama kasanlar" grubunu nasıl belirlememiz lazım hocam? yeni açılan üniversitelerde hiçbir akademik zorlukla karşılaşmadan ortalamasını 3.90-4.00 yapanlarda bu gruba dahil mi ya da yaratıcı zekadan, alanındaki sosyal aktivitelere katılmaktan yoksun tek bildiği kitap ezberlemek olanlar da dahil mi ya da üniversiteler arası değerlendirme sisteminden ötürü muzdarip olanları napacağız veya çok iyi bir üniversitede okuyup hocaların çok zorlamasından dolayı ortalamalarını çok yükseltememiş olanları napacağız?
 

Surveillance

Öğrenci
ya bu durumu hak yemek olarak göstermek çok saçma geliyor bana. onlar olmasaydı ben değerlendirmeyi geçerdim şu olmasaydı ben alınırdım vs vs gibi şeyler kişinin kendi yetersizliğinin bahanesi gibi geliyor bana. sizden daha iyileri varmış ki sizi 14. sıraya geriletmişler. başvurdu diye sınava girme zorunlulukları var mı? yok. garanti olsun diye birkaç yere başvurmuş olabilirler, ve kendilerine daha uygun gelen bir yerden kabul almışlardır diğer başvurdukları yerlerin sınavına da girmemişlerdir.

- - - Güncellendi - - -



"emek verip ortalama kasanlar" grubunu nasıl belirlememiz lazım hocam? yeni açılan üniversitelerde hiçbir akademik zorlukla karşılaşmadan ortalamasını 3.90-4.00 yapanlarda bu gruba dahil mi ya da yaratıcı zekadan, alanındaki sosyal aktivitelere katılmaktan yoksun tek bildiği kitap ezberlemek olanlar da dahil mi ya da üniversiteler arası değerlendirme sisteminden ötürü muzdarip olanları napacağız veya çok iyi bir üniversitede okuyup hocaların çok zorlamasından dolayı ortalamalarını çok yükseltememiş olanları napacağız?

Hocam siz üstteki arkadaşa demişsiniz ki ''bunlar kişinin kendi yetersizliğinden dolayı uydurduğu bahaneler''. O zaman ben de size gayet ''ortalamanızın düşük olması da sizin yetersizliğiniz'' diyebilirim. Ve bu şekilde bir yere varamayız. Siz ''zorluktan dolayı ortalamasını yükseltememiş olanları ne yapacağız?'' derseniz, ben de ''ALES puanını yükseltememiş olanları ne yapacağız?'' derim böyle de bir yere varamayız.

Allah aşkına, kitap ezberleyip not alanlar diyorsunuz; bir ördeğinin dişini hesaplanması beklenen bir sınavın ağırlığının %60 gibi bir rakam olmasını nasıl oluyor da savunabiliyorsunuz? O zaman sizin bu sisteme haydi haydi karşı çıkmanız lazım. Diyoruz ki objektifliği korumak adına ALES yerine başka sınavlar da yapılabilir. Belirli bir noktaya gelmiş Sözelcilere Matematik veya Sayısalcılara Sözel sorular dayatmanın ne manası var bir yerden sonra?

Ayrıca zaten not ortalamasının etkisi %60 falan olsun demedik. En azından %25-30 seviyelerinde olabilir dedik. Bu şekilde not ortalamasının etkisi az tutulduğu için, okullarından yüksek ortalama ile mezun olamayan adaylara kurtarma şansı tanınmış olur dedik. Ama hala ''okulların sistemleri farklı'' diyorsanız, o zaman bunun tek çözümü ülkedeki tüm üniversiteleri aynı kaliteye getirmektir. Demek istediğim, bu genel eğitimsel bir sorundur.

Bakın ben ALES veya YDS'nin hesaba katılmasından rahatsız değilim; ön değerlendirmenin sadece bu sınavlardan ibaret tutulmasından; not ortalamasının ön değerlendirmeye katılmamasından rahatsızım. Yani ALES veya benzeri başka sınav + YDS hala varlığını sürdürmüş olacak ekstradan not ortalaması da alınacak ki sadece ALES ve YDS'si yüksek olanlar kayırılmasın. Yani burada not ortalaması bir dengeleyici unsur olsun diyorum. Bunun neyinden rahatsızlık duyuyorsunuz anlamış değilim. Sanki ''tüm alımlar sadece not ortalaması üzerinden yapılsın'' demişim gibi düşünüyorsunuz.

Ayrıca dandik bir okuldan mezun olduğumu düşünüyorsanız da söyleyeyim: Ege Üniversitesi mezunuyum. Okulumuzda çan eğrisi de yoktu; mutlak geçme sistemi vardı ve geçme notu 60 idi. Merak ediyorsanız puanlarımı da paylaşayım: ALES Puanım 83, YDS Puanım 81, Not ortalamam 3.84 (YÖK çevirisi 96). Okulumu derece ile bitirdim. Ve ben benim bu emeğimin, derecemin hiçe sayılmasından son derece rahatsızım.
 
Son düzenleme:

Bazinga

Öğrenci
Hocam siz üstteki arkadaşa demişsiniz ki ''bunlar kişinin kendi yetersizliğinden dolayı uydurduğu bahaneler''. O zaman ben de size gayet ''ortalamanızın düşük olması da sizin yetersizliğiniz'' diyebilirim. Ve bu şekilde bir yere varamayız. Siz ''zorluktan dolayı ortalamasını yükseltememiş olanları ne yapacağız?'' derseniz, ben de ''ALES puanını yükseltememiş olanları ne yapacağız?'' derim böyle de bir yere varamayız.

Allah aşkına, kitap ezberleyip not alanlar diyorsunuz; bir ördeğinin dişini hesaplanması beklenen bir sınavın ağırlığının %60 gibi bir rakam olmasını nasıl oluyor da savunabiliyorsunuz? O zaman sizin bu sisteme haydi haydi karşı çıkmanız lazım. Diyoruz ki objektifliği korumak adına ALES yerine başka sınavlar da yapılabilir. Belirli bir noktaya gelmiş Sözelcilere Matematik veya Sayısalcılara Sözel sorular dayatmanın ne manası var bir yerden sonra?

Ayrıca zaten not ortalamasının etkisi %60 falan olsun demedik. En azından %25-30 seviyelerinde olabilir dedik. Bu şekilde not ortalamasının etkisi az tutulduğu için, okullarından yüksek ortalama ile mezun olamayan adaylara kurtarma şansı tanınmış olur dedik. Ama hala ''okulların sistemleri farklı'' diyorsanız, o zaman bunun tek çözümü ülkedeki tüm üniversiteleri aynı kaliteye getirmektir. Demek istediğim, bu genel eğitimsel bir sorundur.

Bakın ben ALES veya YDS'nin hesaba katılmasından rahatsız değilim; ön değerlendirmenin sadece bu sınavlardan ibaret tutulmasından; not ortalamasının ön değerlendirmeye katılmamasından rahatsızım. Yani ALES veya benzeri başka sınav + YDS hala varlığını sürdürmüş olacak ekstradan not ortalaması da alınacak ki sadece ALES ve YDS'si yüksek olanlar kayırılmasın. Yani burada not ortalaması bir dengeleyici unsur olsun diyorum. Bunun neyinden rahatsızlık duyuyorsunuz anlamış değilim. Sanki ''tüm alımlar sadece not ortalaması üzerinden yapılsın'' demişim gibi düşünüyorsunuz.

Ayrıca dandik bir okuldan mezun olduğumu düşünüyorsanız da söyleyeyim: Ege Üniversitesi mezunuyum. Okulumuzda çan eğrisi de yoktu; mutlak geçme sistemi vardı ve geçme notu 60 idi. Merak ediyorsanız puanlarımı da paylaşayım: ALES Puanım 83, YDS Puanım 81, Not ortalamam 3.84 (YÖK çevirisi 96). Okulumu derece ile bitirdim. Ve ben benim bu emeğimin, derecemin hiçe sayılmasından son derece rahatsızım.

paragraf paragraf açıklama yapmışsınızda benim anlatnak istediğmi anlayamamışsınız; ya da ben tam anlatamamışım. ben şu anki sisteme yönelik görüşlerimi net ve açık bir şekilde belirtmedim bu birincisi. ilk cevap verdiğim kişiye demek istediğim, bir sistem var bunun ne olduğu nasıl alımların yapıldığı katsayıların ne kadar alındığı vs herşey ortadayken çıkıpta, başvurupta sınava girmeyenler benim hakkıma girdi demek mızmızcılıktır kusura bakmayın. kişi kazanır kadrosunuda ister kayıt yapar ister yapmaz, ister başvurur ister başvurmaz. bu noktada absürt bir durum görmüyorum. "ales puanını yükseltemeyenleri napacağız" sorunuza da, ales puanı sabit bir puan değil bildiğiniz gibi, yükseltebildiği kadar yükseltecek. ama ortalama öyle değil mezun olduktan sonra bunu yükseltemezsiniz biliyorsunuz.

ikinci olarak ben alesi savunmadım, gerekli mi gereksiz mi diye bir tartışma yaratacak bir şeyde söylemedim, farkındaysanız sizin "emek verip ortalama kasanlar" dediğiniz tayfanın genel olarak öyle olmadığını vurgulamaya çalıştım. 3.84 ortalamaya sahip bir insanın okuduğunu anlama yetisine sahip olduğunu düşünüyorum.

ben sizin puanlarınızı ya da nerede okuduğunuz merak etmiyorum, bu konuda kötü bir ima da da bulunmadım. benim de ortalamam (sizin ki kadar olmasa da :D ) çok şükür iyi. çok da iyi bir üniversiteden mezun oldum. yüksek lisansımı yapıyorum. ama ben bu triplere girmiyorum.
 
İyi akşamlar arkadaşlar, ben bir kadroya başvurdum ön elemede 14. oldum, ilk on sınava çağrıldı. Ancak sınava sadece 6 kişi girmiş. İlk ondaki 4 kişi girmemiş, onlar başvurmamış olsa ben ön elemeyi geçiyordum. Sınav 6 kişi ile yapılıp bir kişi alınmış. Benim yasal olarak durum karşısında yapabilecek bir şeyim var mı? Fikrinizi nedir.

Böyle bir kaide yok. Şöyle düşün ben şuanda bi akademik kadroya başvurdum. İlk 10 da 7.yim. Mülakata çağırılan isimlerin hangi üniversiteden mezun olduğuna ve ilan koşullarına uygunluğuna baktığımda mülakata girmenin vakit kaybı olacağını gördüm ve katılmayacağım. Zaten bu işler böyle ilerliyor. Herkesin zamanı çok değerli bence böyle bir durum varsa mülakata girmenin gereği yok. Not ortalaması mevzusunda herkesle hemfikirim. Bölüm birincisiyim. Ortalama için çok uğraştım. Ön değerlendirmede bi değerinin olmadığından ve mülakatlarda puanlama sisteminin adil olmadığından hukuki anlamda düzenleme gerekliliğini görebiliriz.
 

Surveillance

Öğrenci
paragraf paragraf açıklama yapmışsınızda benim anlatnak istediğmi anlayamamışsınız; ya da ben tam anlatamamışım. ben şu anki sisteme yönelik görüşlerimi net ve açık bir şekilde belirtmedim bu birincisi. ilk cevap verdiğim kişiye demek istediğim, bir sistem var bunun ne olduğu nasıl alımların yapıldığı katsayıların ne kadar alındığı vs herşey ortadayken çıkıpta, başvurupta sınava girmeyenler benim hakkıma girdi demek mızmızcılıktır kusura bakmayın. kişi kazanır kadrosunuda ister kayıt yapar ister yapmaz, ister başvurur ister başvurmaz. bu noktada absürt bir durum görmüyorum. "ales puanını yükseltemeyenleri napacağız" sorunuza da, ales puanı sabit bir puan değil bildiğiniz gibi, yükseltebildiği kadar yükseltecek. ama ortalama öyle değil mezun olduktan sonra bunu yükseltemezsiniz biliyorsunuz.

ikinci olarak ben alesi savunmadım, gerekli mi gereksiz mi diye bir tartışma yaratacak bir şeyde söylemedim, farkındaysanız sizin "emek verip ortalama kasanlar" dediğiniz tayfanın genel olarak öyle olmadığını vurgulamaya çalıştım. 3.84 ortalamaya sahip bir insanın okuduğunu anlama yetisine sahip olduğunu düşünüyorum.

ben sizin puanlarınızı ya da nerede okuduğunuz merak etmiyorum, bu konuda kötü bir ima da da bulunmadım. benim de ortalamam (sizin ki kadar olmasa da :D ) çok şükür iyi. çok da iyi bir üniversiteden mezun oldum. yüksek lisansımı yapıyorum. ama ben bu triplere girmiyorum.

ben akademik ortalamanın ön değerlendirmeye katılması taraftarı değilim. yukarıda bir çok hoca güzel bir şekilde ifade etti. bir insanın yüksek ortalamaya sahip olması o kişinin alanında yetkin olduğunu göstermiyor çoğu zaman, maalesef. bunun yerine alan sınavı yapılabilir -de o da nasıl yapılır nasıl olur hiçbir fikir yürütemiyorum. ales gerekli mi değil mi den ziyade güvenirlik olarak kalması gerektiğini söyleyebilirim, torpilin at koşturduğu günümüzde merkezi sınavlar en güvenilirleri benim gözümde (biri alesin kalkmamasını isteyenler ales inekleridir gibi bir şey yazmıştı, parlak bir ales puanım yok).

ALES'in savunmadım demişsiniz, benim açtığım konuda ALES'i savunduğunuz açıkça ortaya çıkıyor. Şuan ki sistemi savunup, not ortalamasının hesaba katılmaması istediğinizi de bu mesajda belirtmişsiniz. Alıntıladığım mesajınızda her şey açık ve net. Kendinizle çelişen söylemlerde bulunuyorsunuz.

Sıkıntı şurada; ben çok tasvip etmediğim bir sınavın bile yine kalabileceğini, en azından ağırlığının düşürülmesi gerektiğini söylerken, yani burada bir açık kapı bırakırken; siz ve diğer merkezi sınavları savunanlar, istemediğiniz şeye hiç bir açık kapı da bırakmıyorsunuz.

Öte yandan, ortalama konusunda kimin emek verip kimin vermediğini siz nereden bilebilirsiniz? Çevrenizde görmüş olduğunuz olumsuz örnekler olabilir ama genellemeyi neye göre yapıyorsunuz? Daha önce bahsettiğim gibi ortalama konusunda okulların farklılıkları var evet lakin bunu da ancak tüm üniversiteleri aynı kaliteye getirerek ortadan kaldırabilirsiniz. Genel anlamda bu ülkemizin bir sorunudur hatta diğer ülke üniversiteleri de birbirleriyle aynı kalitede değildir. Ancak bu böyledir diye not ortalaması kriterini tamamen kaldırıp atamayız. O zaman üniversitelerdeki sistem aynı değil diye hiç bir okulda kimseye not verilmesin veya hiç bir değerlendirmede not ortalaması olmasın böyle şey olur mu? Sizin de iyi bir ortalamanız olduğunu söylüyorsunuz o zaman siz bu ortalamayı boşa mı yaptınız? Sonuçta ALES, YDS puanı yapmakta da bir emek vardır; not ortalaması yapmakta da. Neden bunların ikisi değerli görülürken üçüncüyü değersiz görelim?
 
Son düzenleme:

Bazinga

Öğrenci
ALES'in savunmadım demişsiniz, benim açtığım konuda ALES'i savunduğunuz açıkça ortaya çıkıyor. Şuan ki sistemi savunup, not ortalamasının hesaba katılmaması istediğinizi de bu mesajda belirtmişsiniz. Alıntıladığım mesajınızda her şey açık ve net. Kendinizle çelişen söylemlerde bulunuyorsunuz.

Sıkıntı şurada; ben çok tasvip etmediğim bir sınavın bile yine kalabileceğini, en azından ağırlığının düşürülmesi gerektiğini söylerken, yani burada bir açık kapı bırakırken; siz ve diğer merkezi sınavları savunanlar, istemediğiniz şeye hiç bir açık kapı da bırakmıyorsunuz.

Öte yandan, ortalama konusunda kimin emek verip kimin vermediğini siz nereden bilebilirsiniz? Çevrenizde görmüş olduğunuz olumsuz örnekler olabilir ama genellemeyi neye göre yapıyorsunuz? Daha önce bahsettiğim gibi ortalama konusunda okulların farklılıkları var evet lakin bunu da ancak tüm üniversiteleri aynı kaliteye getirerek sağlarsınız. Genel anlamda bu ülkemizin bir sorunudur hatta diğer ülke üniversiteleri de birbirleriyle aynı kalitede değildir. Ancak bu böyledir diye not ortalaması kriterini tamamen kaldırıp atamayız. O zaman üniversitelerdeki sistem aynı değil diye hiç bir okulda kimseye not verilmesin veya hiç bir değerlendirmede not ortalaması olmasın böyle şey olur mu? Sizin de iyi bir ortalamanız olduğunu söylüyorsunuz o zaman siz bu ortalamayı boşa mı yaptınız? Sonuçta ALES, YDS puanı yapmakta da bir emek vardır; not ortalaması yapmakta da. Neden bunların ikisi değerli görülürken üçüncüyü değersiz görelim?

aman aman nasıl bir açığımı yakalamışsınız öyle hii nasıl böyle yerin dibine girdim anlatamam :D :D not ortalamasının neden katılmaması taraftarı olduğumu gayet iyi açıkladım bu bir, ikinci "ales gerekli mi değil miden ziyade güvenirlik olarak kalması gerektiğini söyleyebilirim" cümlemin neresi daha önce size yaptığım açıklamamla çelişiyor? yani alesi merkezi ve güvenilir olduğu için kalsın dememle onu yücelttiğim, bir akademisyenin alımında yüzde yüz belirleyici faktör olmalıdır olmazsa olmazdır gibi bir anlamla söylediğimi mi zannediyorsunuz? lütfen kafanızda bunu nasıl şekillendirdiğinizi anlatın bana çok merak ediyorum :)

ben local bir konuya değinmeye çalışırken siz bunu sürekli genele yaymaya çalışıyorsunuz ki sistemdeki eksiklikler kusurlar herkesin malumu ve konuş konuş bitmez. haa genelleme demişken, nasıl genelleme yapıyorsunuz diye sormuşsunuz, karşılaşılan 10 olaydan 8-9u olumsuzsa burda bir genellemeye varılır, genel olarak böyledir denir cümleyi okuyan kişi genellemenin içinde istisnaların olabileceğini sezer. zaten net bir şey olsa budur der geçersin.

not ortalaması asıl başvuru puanı hesaplanmasında zaten kullanılıyor. bir ön değerlendirmede yok diye bu kadar yaygara neden kopartılıyor anlamış değilim. savunduğunuz şeyin pek kafanızda şekillendiremediğinizi düşünüyorum açıkcası o yüzden konuyu çok uzatmak istemiyorum. sorunun çözümü için alan/bilim sınavı dendi bir kaç hoca tarafından başka başlıklarda. herhalde herkesi, tam anlamıyla olmasa da tama yakın, memnun edebilecek bir çözümdür diye düşünüyorum.
 

Surveillance

Öğrenci
aman aman nasıl bir açığımı yakalamışsınız öyle hii nasıl böyle yerin dibine girdim anlatamam :D :D not ortalamasının neden katılmaması taraftarı olduğumu gayet iyi açıkladım bu bir, ikinci "ales gerekli mi değil miden ziyade güvenirlik olarak kalması gerektiğini söyleyebilirim" cümlemin neresi daha önce size yaptığım açıklamamla çelişiyor? yani alesi merkezi ve güvenilir olduğu için kalsın dememle onu yücelttiğim, bir akademisyenin alımında yüzde yüz belirleyici faktör olmalıdır olmazsa olmazdır gibi bir anlamla söylediğimi mi zannediyorsunuz? lütfen kafanızda bunu nasıl şekillendirdiğinizi anlatın bana çok merak ediyorum :)

ben local bir konuya değinmeye çalışırken siz bunu sürekli genele yaymaya çalışıyorsunuz ki sistemdeki eksiklikler kusurlar herkesin malumu ve konuş konuş bitmez. haa genelleme demişken, nasıl genelleme yapıyorsunuz diye sormuşsunuz, karşılaşılan 10 olaydan 8-9u olumsuzsa burda bir genellemeye varılır, genel olarak böyledir denir cümleyi okuyan kişi genellemenin içinde istisnaların olabileceğini sezer. zaten net bir şey olsa budur der geçersin.

not ortalaması asıl başvuru puanı hesaplanmasında zaten kullanılıyor. bir ön değerlendirmede yok diye bu kadar yaygara neden kopartılıyor anlamış değilim. savunduğunuz şeyin pek kafanızda şekillendiremediğinizi düşünüyorum açıkcası o yüzden konuyu çok uzatmak istemiyorum. sorunun çözümü için alan/bilim sınavı dendi bir kaç hoca tarafından başka başlıklarda. herhalde herkesi, tam anlamıyla olmasa da tama yakın, memnun edebilecek bir çözümdür diye düşünüyorum.

Önce ALES'in ''kalması gerektiği''ni söyleyip, sonra ''Ben ALES'i savunmadım'' demek, açık ve net bir çelişkidir. Siz ALES'in içeriğini tasvip ediyor musunuz etmiyor musunuz veya söylediklerinizi ALES'in içeriğine dayanarak mı söylediniz orasını bilmemem. Sonuç itibariyle özet olarak ALES'in devamı ve ön değerlendirmede not ortalamasının katılmaması gerektiğini, dolayısıyla da şuan ki sistemi savunduğunuz ortada. Merak etmeyin ne dediğinizi anlayamayacak kadar bunak değilim. Ancak söylemleriniz gayet ortadayken kelime oyunu yapmaya çalışıyorsunuz farkındayım.

İkincisi, ben neyi genele yaymaya çalıştım? Ben hiç bir sözümde ''genel olarak bu böyledir, 10 olaydan 9'u şöyledir'' gibi bir ifade kullanmadım, bunu kullanan sizsiniz. 10 olaydan olumsuz olan 8-9'u nedir onu açıklayabilir misiniz? Eğer sadece bu forumda diğer arkadaşların anlattıklarından yola çıkarak 10 olaydan 8'i 9'u diyorsanız, bu geneli ifade etmiyor. Ona kalırsa ben de not ortalamasının ön değerlendirmeye katılması gerektiğini savunan bir çok kişi bulabilirim.

Son olarak not ortalamasının asıl başvuru puanında kullanıldığının ben de farkındayım lakin ben ön değerlendirmede elendikten sonra, asıl başvuru puanını %100 not ortalamasına göre yapsalar neye yarar? Bence Yüksek Lisans, Doktora alımlarında olduğu gibi, not ortalaması ön aşamada da olmalıdır dedim. Yani savunduğum şey kafamda gayet net. Alan sınavını savunan arkadaşlara zaten ben de katılıyorum lakin o arkadaşlar da not ortalamasının ön değerlendirmeye katılmasından yanaydı. Herkesi memnun edecek sonuca ancak tüm kriterleri tüm süreçlere dahil ederek ulaşabilirsiniz; böylece hiç bir tarafı kayırmamış olursunuz.

Neyse bu konu daha uzar gider hiç kasmaya gerek yok. Kalın sağlıcakla.
 

Bazinga

Öğrenci
Önce ALES'in ''kalması gerektiği''ni söyleyip, sonra ''Ben ALES'i savunmadım'' demek, açık ve net bir çelişkidir. Siz ALES'in içeriğini tasvip ediyor musunuz etmiyor musunuz veya söylediklerinizi ALES'in içeriğine dayanarak mı söylediniz orasını bilmemem. Sonuç itibariyle özet olarak ALES'in devamı ve ön değerlendirmede not ortalamasının katılmaması gerektiğini, dolayısıyla da şuan ki sistemi savunduğunuz ortada. Merak etmeyin ne dediğinizi anlayamayacak kadar bunak değilim. Ancak söylemleriniz gayet ortadayken kelime oyunu yapmaya çalışıyorsunuz farkındayım.

İkincisi, ben neyi genele yaymaya çalıştım? Ben hiç bir sözümde ''genel olarak bu böyledir, 10 olaydan 9'u şöyledir'' gibi bir ifade kullanmadım, bunu kullanan sizsiniz. 10 olaydan olumsuz olan 8-9'u nedir onu açıklayabilir misiniz? Eğer sadece bu forumda diğer arkadaşların anlattıklarından yola çıkarak 10 olaydan 8'i 9'u diyorsanız, bu geneli ifade etmiyor. Ona kalırsa ben de not ortalamasının ön değerlendirmeye katılması gerektiğini savunan bir çok kişi bulabilirim.

Son olarak not ortalamasının asıl başvuru puanında kullanıldığının ben de farkındayım lakin ben ön değerlendirmede elendikten sonra, asıl başvuru puanını %100 not ortalamasına göre yapsalar neye yarar? Bence Yüksek Lisans, Doktora alımlarında olduğu gibi, not ortalaması ön aşamada da olmalıdır dedim. Yani savunduğum şey kafamda gayet net. Alan sınavını savunan arkadaşlara zaten ben de katılıyorum lakin o arkadaşlar da not ortalamasının ön değerlendirmeye katılmasından yanaydı. Herkesi memnun edecek sonuca ancak tüm kriterleri tüm süreçlere dahil ederek ulaşabilirsiniz; böylece hiç bir tarafı kayırmamış olursunuz.

Neyse bu konu daha uzar gider hiç kasmaya gerek yok. Kalın sağlıcakla.

Akşam akşam beni güldürdünüz çok teşekkür ederim bunun için :D cımbızla kelimelerimi seçip sonra bana kelime oyunu yapıyorsunuz demeyin:) herkes için en güzeli olması temennilerimle iyi akşamlar efendim :)
 

fytech

Öğrenci
Üniversiteler arası çeşitli konulardaki farklılıklardan dolayı olan dengesizlikleri kaldırmak adına herkesin eşit şartlarda katıldığı ALES ve YDS merkezi sınavları yapılmaktadır. Başka türlü herhangi bir ön değerlendirme haksızlık olacaktır. Bu konuda objektif değilsiniz. Madem alana göre bir değerlendirme olsun istiyorsunuz o zaman ALES sınavının yöntemi ile alakalı eleştirileriniz mantıklı olabilir. Ama not ortalamasının ön değerlendirmedeki etki etmesinin son derece alakasız olduğunu düşünüyorum.

Eğer bölümümle alakalı emeğim yok sayılıyor diyorsanız ben de derim ki benim Lisans tezlerim/Bitirme tezim başvurduğum bölümle alakalı son derece değerli çok iyi bir çalışmaydı ödül aldı ama değerlendirmeye alınmıyor. Ya da başvurduğum BD ile ilgili derslerim A1 almışım ama değerlendirilmiyor. YÖK açısından mantıksız.

Hali hazırda yök ilk başvurularda bu ön koşulu isterken sonraki aşamada ömrüm boyunca bir daha değiştiremeyeceğim not ortalaması zaten değerlendiriliyor ve Sınav ve/veya mülakat ile ipleri üniversitelere bırakıyor.

O yüzden merkezi sınav puanları dışında bir ön değerlendirmenin adaletsiz olacağı açıktır.
 

Surveillance

Öğrenci
Üniversiteler arası çeşitli konulardaki farklılıklardan dolayı olan dengesizlikleri kaldırmak adına herkesin eşit şartlarda katıldığı ALES ve YDS merkezi sınavları yapılmaktadır. Başka türlü herhangi bir ön değerlendirme haksızlık olacaktır. Bu konuda objektif değilsiniz. Madem alana göre bir değerlendirme olsun istiyorsunuz o zaman ALES sınavının yöntemi ile alakalı eleştirileriniz mantıklı olabilir. Ama not ortalamasının ön değerlendirmedeki etki etmesinin son derece alakasız olduğunu düşünüyorum.

Eğer bölümümle alakalı emeğim yok sayılıyor diyorsanız ben de derim ki benim Lisans tezlerim/Bitirme tezim başvurduğum bölümle alakalı son derece değerli çok iyi bir çalışmaydı ödül aldı ama değerlendirmeye alınmıyor. Ya da başvurduğum BD ile ilgili derslerim A1 almışım ama değerlendirilmiyor. YÖK açısından mantıksız.

Hali hazırda yök ilk başvurularda bu ön koşulu isterken sonraki aşamada ömrüm boyunca bir daha değiştiremeyeceğim not ortalaması zaten değerlendiriliyor ve Sınav ve/veya mülakat ile ipleri üniversitelere bırakıyor.

O yüzden merkezi sınav puanları dışında bir ön değerlendirmenin adaletsiz olacağı açıktır.

Hocam o mantıkla bakarsak ön değerlendirmede değil diğer değerlendirmede de not ortalaması olmasın o zaman. Böyle bir şey düşünülebilir mi? Okullar arasında farklılıklar varsa, o zaman okullarda hiç bir öğrenciye hiç bir not verilmesin madem. O zaman neye göre değerlendirme yapacak bu okullar? Eğer not ortalaması da hesaba katılsın demek haksızlıksa, genel değerlendirme de katılmaması gerektiği sonucuna ulaşırsınız. Siz bu şekilde gerek ÖYP, gerek Yüksek Lisans ve Doktora'ya kabul alanları yani kısacası not ortalamasının bir kriter olarak ele alındığı tüm süreçlerde insanların kazandıkları hakları haksız olarak değerlendirmiş oluyorsunuz. Okullar arasındaki farklılıkların üstesinden, not ortalamasına çok fazla yüzdesel değer vermeyerek ve okullarından düşük notlarla mezun olan insanlara da kazanma şansı tanıyarak gelebilirsiniz. Zira burada ben tamamen not ortalamasına göre alım yapılsın veya not ortalamasının etkisi çok çok yüksek olsun demiyorum.

Merkezi sınav elbette yapılmalıdır lakin Sözelciyi Sayısal, Sayısalcıyı da Sözel çözmeye zorlayan, akademisyen olacak insanlara ördeğin dişlerini hesaplattıran bir sınavın gerek içeriği, gerekse ağırlığının %60 olması ne kadar mantıklıdır?

Defalarca belirttim, sadece merkezi sınavları ön değerlendirmeye katmak, açıkça merkezi sınavı yüksek olanları kayıran bir yöntemdir. Bunun yerine not ortalaması da katılsın; böylece hem bütün kriterler işin içine katılarak daha adil bir değerlendirme yapılır; hem de hiç bir taraf kayırılmamış olur; ve hiç kimsenin de hiç bir kulvarda emekleri boşa gitmemiş olur.
 
Son düzenleme:

Archyy

Öğrenci
Not ortalamasının ön değerlendirmeye katılmaması noktasında arkadaşlara katılıyorum. Ön değerlendirme herkesin ortak olarak değerlendirilmesi sonucu oluşur. Burada kimse not ortalamasının ön değerlendirmeye katılmasının mantıklı olduğunu savunamaz. Siz çok iyi bir üniversiteden mezun olmuş olabilirsiniz ama herkes o durumda değil malesef. Her üniversitenin not verme sistemi de aynı değil. Benim de önerim mezun olunan ortalamanın universitenin o dönem mezun olan öğrencilerin ortalamaları ile birlikte bir çan yapılarak değerlendirilmesidir. O zaman kim gerçekten iyi kim kötü ortaya çıkacaktık. Çünkü aynı bölümde bir üniversitede 3 ortalama ile 1. Olunurken başka bir üniversitede bırakın dereceyi ilk 10a ilk 20 ye giremezsiniz. Velhasıl kelam not ortalaması hesaba katılacaksa bile böyle bir çan oluşturularak hesaba katılmalıdır. Diğer türlü ön değerlendirmeye katılması mantıklı değildir. Ales eleştirilebilir haklısınız ama sınav sistemi böyledir. İyi biyoloji çözen iyi doktor olmadığı gibi iyi ales çözen de iyi akademisyen olacak manasına gelmemektedir. Ama ne olursa olsun ales zorluğu ortada olan bir değerlendirme kriteridir.
 

Mr. Robot

Öğrenci
Burada çeşitli tartışmalarla konu dallanıp budaklanmış. Yalnız Ales konusunda bir iki şey söylemek istiyorum;

Öncelikle kesinlikle akademik yetkinlği ölçen bir sınav değil. Bu sınava bir yıl hiçbir şekilde başka birşey yapmadan hazırlanan adaylar var. Bunların çoğu Öyp ile geçmiş zamanlarda atandılar ve sonuç ne oldu? Ben size söyleyeyim. En basit proje konularında bile hiçbir şey ortaya koyamayan, hayattaki tek övünç kaynağı ales olan araştırma görevlileri ortaya çıktı.

Üniversitelerin durumları malum ortada. Türkiye'deki bu akademik açığı kapatmak adına bu sistem öyle ya da bu şekilde değişecektir. Akademiye de gerçekten hak eden. En başından beri bunu isteyen insanlar girecektir, girmelidir.
 
Üst