Normal
How children acquire the complex system of language WITH an apparent ease continues TO fascinate the student of human language.Bu soru şöyle çok kolay: ikinci boşluktan sonra gelen "fascinate" yalın halde (ayni çekimsiz-"ing" almamış) olduğu için bu boşluğa PREPOSTION gelmez, çünkü PREPOSITION'lardan sonra gelen fiil SADECE "-ing" ile devam edebilir.1- She is interested IN speakING French with the bus-driver.2- He was reluctant ABOUT helpING his father with the gardening.3- We need TO GO home now.[need TO do =infinitive]4- I don't know what TO DO now.[what I can do now = REDUCTION]5- We are ABOUT TO ARRIVE in Eskişehir. [ABOUT = NEARLY = ZARF]ilk iki cümlede "in" ve "about" preposition oldukları için devamlarında "-ing" almış. Ancak, diper üç cümlede "to" ve "about" PREPOSITION OLMADIĞI İÇİN fiil YALIN HALDE kullanılmış.
How children acquire the complex system of language WITH an apparent ease continues TO fascinate the student of human language.
Bu soru şöyle çok kolay: ikinci boşluktan sonra gelen "fascinate" yalın halde (ayni çekimsiz-"ing" almamış) olduğu için bu boşluğa PREPOSTION gelmez, çünkü PREPOSITION'lardan sonra gelen fiil SADECE "-ing" ile devam edebilir.
1- She is interested IN speakING French with the bus-driver.
2- He was reluctant ABOUT helpING his father with the gardening.
3- We need TO GO home now.[need TO do =infinitive]
4- I don't know what TO DO now.[what I can do now = REDUCTION]
5- We are ABOUT TO ARRIVE in Eskişehir. [ABOUT = NEARLY = ZARF]
ilk iki cümlede "in" ve "about" preposition oldukları için devamlarında "-ing" almış. Ancak, diper üç cümlede "to" ve "about" PREPOSITION OLMADIĞI İÇİN fiil YALIN HALDE kullanılmış.