Konuya cevap cer

Aktan Hocam çok teşekkürler! Danışmandan son dakikada gelen değişiklik yüzünden bir hayli zorlandım bu konuda. Üç tane alt problem ekledi. Çalışmayı ters düz etti bir anda. Hocam 15 soruluk bir 5'Li Likert tipi şeklinde uygulanmış bir anket çalışmam var. Çalışmamın her türlü frekans ve yüzde dağılımlarını Spss'te aldım. İki farklı yapıda oluşan 7 alt problemim var. Şöyle


        1.    Müzik eğitimi anabilim dalı lisans öğrencilerinin bireysel çalgı derslerinde çalıştıkları eserleri çalma tekniklerine ilişkin görüşleri nelerdir?

    2.    Müzik eğitimi anabilim dalı lisans öğrencilerinin bireysel çalgı derslerinde çalıştıkları eserlerin süsleme işaretlerini seslendirme düzeylerine ilişkin görüşleri nelerdir?

    3.     Müzik eğitimi anabilim dalı lisans öğrencilerinin bireysel çalgı derslerinde çalıştıkları eserlerin biçimsel yapılarını tanıma düzeylerine ilişkin görüşleri nelerdir?

    4.    Müzik eğitimi anabilim dalı lisans öğrencilerinin bireysel çalgı derslerinde çalıştıkları eserlerin armonik yapılarını çözümleme düzeylerine ilişkin görüşleri nelerdir?

    5.    Müzik eğitimi anabilim dalı lisans öğrencilerinin çalıştıkları eserleri tanıma durumlarına ilişkin görüşleri arasında mezun oldukları okul türlerine göre anlamlı bir farklılık var mıdır?

    6.      Müzik eğitimi anabilim dalı lisans öğrencilerinin çalıştıkları eserleri tanıma durumlarına ilişkin görüşleri arasında bireysel çalgılarına göre anlamlı bir farklılık var mıdır?

    7.     Müzik eğitimi anabilim dalı lisans öğrencilerinin çalıştıkları eserleri tanıma durumlarına ilişkin görüşleri arasında cinsiyetlerine göre anlamlı bir farklılık var mıdır?


 (Sanırım ilk dört alt problemde  sadece yüzde ve frekans almam yeterli oluyor)



Anket çalışmasına toplam 153 kişi katıldı. Aşağıdaki tabloda öğrencilerin şu anda öğrenim gördükleri üniversitelerin isimlerini ve dağılımlarını ekledim.


Okul        F    %    Geç.%    Yığ.%

O.M.Ü    33    21,5    21,5           21,5

M.Ü.            24    15,6    15,6           37,1

C.Ü.            21    13,7    13,7           50,8

M.A.E.Ü.    14    9,15    9,15           60

Y.Y.Ü.    23    15    15           75

M.S.K.Ü.    18    11,7    11,7         86,7

H.Ü.            20    13    13          100,0

Toplam    153    100,0    100,0   


5. Alt problemde ki öğrencilerin mezun oldukları (lise) okul türlerine göre yüzde ve frekans değerleri


Okul Türü             F    %    Geç. %    Yığ.%

Genel Lise            43    28,1    28,1            28,1

Güzel Sanatlar     90    58,8    58,8            86,9

Öğretmen Lisesi    1    ,7    ,7            87,6

Meslek Lisesi    5    3,3    3,3            90,8

Diğer                   14    9,2    9,2           100,0

Toplam           153    100,0    100,0   


6. Alt problemde ki öğrencilerin bireysel çalgılarına göre yüzde ve frekans değerleri



Çalgı             F    %    Geç. %    Yığ.%

Keman    46    30,1    30,1        30,1

Viyola       19    12,4    12,4            42,5

Flüt            25    16,3    16,3        58,8

Bağlama    13    8,5    8,5            67,3

Çello         13    8,5    8,5            75,8

Gitar       23    15,0    15,0          90,8

Klarnet    1    ,7    ,7            91,5

Kontrbas    3    2,0    2,0            93,5

Şan            5    3,3    3,3            96,7

Kanun    5    3,3    3,3           100,0

Toplam    153    100,0    100,0   


7. Alt problemde ki öğrencilerin cinsiyet dağılımlarına göre yüzde ve frekans değerleri



Cinsiyet    F    %    Geç. %    Yığ.%

Kız            88    57,5    57,5            57,5

Erkek       65    42,5    42,5            100,0

Toplam    153    100,0    100,0   


Hocam notlar bu durumda.


Üst