İTÜ Dil Eğitim Merkezi Özelinde ÖYP Dil Eğitimin Değerlendirilmesi

adil berk

Öğrenci
merhaba arkadaşlar,

2012/2 atamaları ile KTU Hukukta araştırma görevlisi olarak işe başladım. Mart ayı sonundan bugüne kadar İTÜ Yabancı Dillerde(YD) dil eğitimi almaktayım. Programa başlamadan önce 2012 güz üds puanım 56.25ti 2013 yds güz puanım ise 83.75 ,23 temmuz sonrası girdiğim ielts puanım 5.5'tur.

Dilimin döndüğü kadarıyla derslerin işlenişini, tecrübe ettiğim hususları ve gözlemlediğim durumları size aktarmaya çalışacağım.

Öncelikle tebrikler artık araştırma görevlisi oldunuz. Mesleğiniz gerektirdiği ingilizceye sahip olmak için 6 ay gibi uzun bir süreye sahipsiniz. Bence sizi MOTİVE edecek en önemli husus bu. Şayet kendinizi ingilizce çalışmaya özgülenmiş ciddi bir zamanınız olduğuna motive ederseniz (elbetteki kişisel işler olabilir, evlilik, çocuk vs gibi) başarılı olmak için okullar, hocalar, kitaplar sadece birer yol gösterici olacaktır. yoksa "şöyle olsaydı böyle olsaydı diye şikayetler insanın enerjisi alıp götürüyor. Bu tartışmaları çokça yaptığım için kendimden biliyorum. O nedenle "stop wishing, start doğng :)"


Biz gitmeden koordinatör Birol Hoca mail ile süreç konusunda bizi bilgilendirdi. pazartesi günü sınav oldu, sınıflar belirlendi ve çarşamba derslere başladık. İTÜ YD'lerin diğerlerinden en büyük farkı devamsızlık konusunda hassas olmaları. Eğer blok dersin yarısında gelmiş iseniz ilk ders yok yazılırsınız. Yoklamanın bir karşılığının olup olmaması tartışmalı ancak bu sıkı durum bizi de disipline etti. aksi durumda ben okula zor giderdim. Okula devam önemli.

benim bulunduğum sınıf ortamı birbiriyle çok iyi anlaşan hiçbir şekilde birbiri ile ayrışmamış kendi için gruplaşmamış 12 güzel insandan oluşuyordu. Herkes ingilizce öğrenmeye motive olmuş, "nerden geldik yahu" şeklinde serzenişlerde bulunmamış kaderini kabullenip "madem geldik halledeceğiz" diyerek elinden gelen gayreti göstermiş ve birbiriniotive etmiştir. Bu motivasyon hocaları da dersi daha canlı işlemeye teşvik etmiştir. Yarın Ders anlatırken hepimizin yaşayacağı gibi, istekli öğrenci hocaları da ders konusunda motive etmiştir.

bu nedenle yds'den önce 12 kişinin 7 si IELTS'e girmiş, 7side 5.5 ile 6.5 arası not almıştır. YDS'de ise IELTS'den geçip yds'den kalan 3 kişi (ki bunlar IELTS rahatlığı ile Yds'de başarısız olduğunu düşünmektedir) ile 1 kişi (63.75) kalmış, diğer herkes 65 i geçmiştir. Kalan arkadaşın IELTS'ten geçeceğine de inancımız tam.


İTÜ'de dersler nasıl işlendi biraz bundan bahsedeyim. İTÜ YD'de ilk üç ay genel ingilizce eğitimi gördük. kalan iki ay çıkmış kpds/üds/kpss sorularını çözdük. sınavdan sonraki şu dönemde ise çeviri speaking çalışıyoruz.

ilk dönem Haftalık ders programı her güne ayrı bir dersten oluşan günlük 5 saatlik bir programdı. Haftanın iki günü gramer, iki günü reading ve bir günü, listening, writing ve speaking'i içeren skills dersinden oluşuyordu. Ben intermediate3 sınıfı öğrencisiydim. her bir hocamız ayrı kıymetliydi. derslerin işleniş biçimini ele alırsak;

GRAMER DERSİ: okan ve özlem hoca tarafından yürütüldü. derste kullanılan kitap betty azar'ın Understanding and Using English Grammar (Third Edition) 'ı ile ve YDS sorularını içeren bir kitapçıkla işledik. Kitap basit kalıyordu ama vermesi gerekeni veriyordu. Hocalarımız zaten fotokopilerle gerek konu anlatımını gerekse sorularla konuları pekiştiriyorlardı. haftanın ikinci gramer dersinin son saatlerinde yds'ye yönelik 50 soruluk işlenen konularla alakalı denemeler yapıldı (10 Adet) ve bunlar derslerde çözüldü.
Eğer dersleri sadece bedenen değil işlenişi itibariyle de takip edip, verilen ödevleri zamanında yaparsanız grameri halletmemeniz için hiçbir sebep yok. Bu dönemde gramer oturmadığı için Test soruları çözmek zorlasa da bir yandan bizi teste bağlı tutması sayesinde aslında iyi olmuştur. o dönem pek memnun değildik.

READİNG DERSİ: bu dersi ayşe ve kübra hocalarla yürüttük. Bu ders için inside reading 2 kitabını ve itü'nün kendi yeterlilik sınavı için hazırladığı içinde cloze testleri ve paragraf sorularına benzeyen uzun metin sorularını içeren YETERLİLİK KİTABInı işledik. Eğer bu dersin sonunda metinleri anlama ile ilgili kademe kaydedebilirseniz YDS de büyük kolaylık sağlarsınız. Özellikle burada geçen kelimeler akademik kelimeler olduğu için bunları öğrenmeniz çok önemli. Dersleri hocalarımız slaytlarla ve dışarıdan getirdikleri materyaller ile desteklemişlerdi. Bu derste çok fazla verilen ödevleri yapmadığım için pişmanım.

SKILLS DERSİ: bu ders pınar hoca tarafından işlendi. Kendisi skill dersi için +24 insanlara oyunlar hazırlamış, ve öğrendiklerimizin yanında güzel vakit geçirmemizi sağlamıştır :D Olumlu duygular geliştirmek önemli kursa karşı :) . bu dersi Contemporary Topics 2 (Pearson) ve İTÜ'nün kendi hazırladığı yazmaya yönelik -SAS 2 kitaından işledik. Burada akademik kelimeler ve özellikle listening ve speakingi geliştirici faydalı bir dersti. Tavsiyem ya bizim test çözmemiz lazım nedir bu rahatlık demekten ziyade eğlenerek burada kelimelerden yararlanmanız . Ayrıca essayler yazarak yazma becerimizi de geliştirmeye çalıştık. Kesinlikle verimli bir ders.

Yeri gelmişken önemli bir Husustan bahsedeyim. Dİl eğitimlerimde Özellikle iki tür sıkıntı oluyor bunlarda birincisi Kendini sınava geçmeye odaklamış kursiyer arkadaşların sınava, dolayısıyla teste yönelik olmayan her çalışmadan hoşnutsuzluk olmaları derse katılamamaları ve sınıfın motivasyonu azaltmaları. Ancak test çözmenin ingilizceye ahım şahım faydası olmadığı gibi bahsettiğim şekilde eğlenerek, pratik yaparak geçen derslerin ise hem ingilizceye hem de teste inanılmaz katkısı var. iki dedim ama ikincisi aklıma gelmedi gelirse eklerim :)

Mayıs sonundaki 1 haftalık yarı yıl tatilinden sonra temmuz ayına kpss/kpds çıkmış sorularını çözerek başladık. haftanın üç günü yds iki günü ise IELTS ders yapılıyordu.

YDS DERSİ'nde çıkmış sorular, deneme şeklinde bize daha önce verilmişti. biz bu denemeleri evde yapıyor daha sonra okulda hocalarla birlikte tek tek çözüyorduk. Bu dersin sıkıntısı 80 soruluk bir sınavda yanlış 20 sorunuzun 10 tanesini sözlükle veya araştırarak yapıyorsunuz bir on sorunuz oluyor bunun için okula gitmek zaman zaman yoruyordu. AMA işin en güzel yani yeri geldikçe gramer konularını tekrar ediyor ve sürekli kelimelerle haşır neişir oluyorsunuz ve bir süre sonra sık çıkan kelimeleri -derse ilgili iseniz öğreniyorsunuz. bu önemli

IELTS DERSİ'nde ise FOCUS on IELTS kitabını işledik. bu kitap belli bir seviyeye geldikten sonra sıkıcı bir kitap. Ielts sınavının her bir bölümünü tek tek ele alıyor. Kitap o yüzden sıkıcı ama akademik hayata yazmaya ve kelimeye yönelik güzel kelimler ve yapılar var. Bu dersin güzelliği o testin sıkıcılığından bizi kurtarmasıydı. zaman zaman testlerden de sıkıcı olmuştur ama gene renkli geçiyordu. Eğer sınıfınızda ola ki, bir bütün dersleri YDS yapın derse kanaatim o ki, kabul etmeyin. YDS dersleri çok sıkıyor insanı.

Sınavdan sonraki hafta biraz boştu ama sonra kimi hocalarımızla akademik çeviri kimileriyle speaking, writing yaparak programın bitmesini bekliyorum. Malumunuz bizim dönemde yds bir ay öne alındı ve bu ay boşa çıktı şimdi herkes doktora ve y.lisans kayıtları ile uğraşıyor.

toparlayacak olursam, diğer ünviersitede olan arkadaşlarımdan memnun olmayanlar var. boğaziçinde test çözmediklerinden marmarada düzgün ders işlenmediğinden, YTÜ'de Sınıfların ve programın düzensizliğinden şikayet edenleri tanıyorum. İTÜ'ye 33.74 ile gelip 37.5 ta kalanlar olduğu gibi 43.75'ten 81.25 e çıkanlarda var. İTÜ'de başarı yarı yarıya denebilir YDS için. demem o ki, her şey ama her şey öncelikle ve en yüksek miktarda size bağlı. Hocalar, materyaller sonra geliyor.

Anlatmak istediklerimi çok anlatamadım ama şu an tekrardan kursa başlasam emin olun ki, şimdikinden 3-4 kat daha verimli geçirebilirim. ama artık geçti şükür kötü değerlendirmedim.

Size de kursta başarılar diliyorum.

SONUÇ OLARAK, İTÜ YAZILABİLİR. Kafanıza takılan hususlarda yardımcı olabilirim.


NOT: başlıkta "Değerklendirilmesi" de fazladan "K" yazmışım düzeltemedim affola.
 

poyraz

Öğrenci
Gerçekten de iyi bir değerlendirme yazısı. Son an da marmara ile itü nün yerini bu yazıyı okuyarak değiştirdim. dil eğitimini itü de alacağım umarım ben de eğitim tamamlandığında iyi şeyler yazarım.
 

İsmail1

Öğrenci
Arkadaşlar benim üds puanım 68.Ancak dilimi geliştirmek için ben de dil okuluna katılabilir miyim yoksa 65 üstü olduğu için katılamaz mıyım?
 

esoong

Öğrenci
Her ne kadar geç kalmış olsam da dil eğitimiyle ilgili yorum yapmak istedim. Ben de dil eğitimi için İTÜ YDY' yi tercih etmiştim. Bu tercihimden dolayı pişman da olmadım. Yukarda kursun içeriği, derslerin işleniş şekliyle ilgili ayrıntılı bilgi verilmiş. Evet bazen acaba geçemeyecek miyiz düşüncelerimiz oldu ancak eğitim benim için faydalı oldu ve sınavdan geçtim. Tercih eden arkadaşlara başarılar diliyorum
 

designer

Öğrenci
Merhaba.
Paylaşımınız için çok teşekkürler :)
İTÜ'nün araş. görevlilerine dil okulu, yl ve doktora dönemlerinde barınma imkanı da sunup sunmadığı konusundan da bahsetmeniz çok yararlı olacaktır.
Teşekkürler şimdiden... :)
 

esoong

Öğrenci
Ben dil eğitimine gittiğimde başlangıçta yurt çıkmadı ama daha sonra yurttan ayrılanlar olmuş ve 3 ayın sonunda bana da yurt çıktı. 3 ay yurtta kaldım. Yüksek lisans ve doktora öğrencileri de vardı. ilk oda arkadaşım doktora, ikincisi yüksek lisans öğrencisi idi. Kaç dönem kalabildiklerini bilmiyorum
 

sidneh

Profesör
Ben dil eğitimine gittiğimde başlangıçta yurt çıkmadı ama daha sonra yurttan ayrılanlar olmuş ve 3 ayın sonunda bana da yurt çıktı. 3 ay yurtta kaldım. Yüksek lisans ve doktora öğrencileri de vardı. ilk oda arkadaşım doktora, ikincisi yüksek lisans öğrencisi idi. Kaç dönem kalabildiklerini bilmiyorum

Vay be, geçen sene başvururken yüksek lisans öğrencilerine yurt vermiyoruz demişlerdi bana. Ama belki araştırma görevlileri için farklı bir uygulama olabilir.
 

esoong

Öğrenci
benim oda arkadaşlarım bildiğim kadarıyla öğrenciydi. Yurda başvururken herhangi bir şekilde lisansüstü eğitime başladığımız takdirde yurt talebinde bulunmayacağımıza dair bir yazı imzalattılar. Lisansüstü eğitim için bu üniversiteye gelemeyeceğimi söylesem de bu yazıyı imzaladım. ÖYP ile dil eğitimine gidenlere benim gittiğim dönemde (mart - ekim 2013) yurt imkanı sundular. Daha öncesini ya da şu anki durumu bilmiyorum.
 

depo

Öğrenci
Vay be, geçen sene başvururken yüksek lisans öğrencilerine yurt vermiyoruz demişlerdi bana. Ama belki araştırma görevlileri için farklı bir uygulama olabilir.
Yok hocam vermiyorlar. Bende yüksek lisans öğrencisiyim siz başvurun diyorlar ama çıkmıyor yurt:)
Arkadaşlar dersler hangi saatler arasında yapılıyor? Öyp kazandım ve dil eğitimine katılacağım ben de. Endüstri mühendisliğinde yüksek lisans yaptığım için benim bölüm Maçka'da yabancı dillerde orada ona göre derslere gideceğim uzadı zaten en azından bir kaç ders eritmiş olurum:) Saatler saçmaysa en üste Boğaziçi yazmak daha mantıklı gibi geliyor.
 

ecirmak

Öğrenci
merhaba arkadaşlar,

2012/2 atamaları ile KTU Hukukta araştırma görevlisi olarak işe başladım. Mart ayı sonundan bugüne kadar İTÜ Yabancı Dillerde(YD) dil eğitimi almaktayım. Programa başlamadan önce 2012 güz üds puanım 56.25ti 2013 yds güz puanım ise 83.75 ,23 temmuz sonrası girdiğim ielts puanım 5.5'tur.

Dilimin döndüğü kadarıyla derslerin işlenişini, tecrübe ettiğim hususları ve gözlemlediğim durumları size aktarmaya çalışacağım.

Öncelikle tebrikler artık araştırma görevlisi oldunuz. Mesleğiniz gerektirdiği ingilizceye sahip olmak için 6 ay gibi uzun bir süreye sahipsiniz. Bence sizi MOTİVE edecek en önemli husus bu. Şayet kendinizi ingilizce çalışmaya özgülenmiş ciddi bir zamanınız olduğuna motive ederseniz (elbetteki kişisel işler olabilir, evlilik, çocuk vs gibi) başarılı olmak için okullar, hocalar, kitaplar sadece birer yol gösterici olacaktır. yoksa "şöyle olsaydı böyle olsaydı diye şikayetler insanın enerjisi alıp götürüyor. Bu tartışmaları çokça yaptığım için kendimden biliyorum. O nedenle "stop wishing, start doğng :)"


Biz gitmeden koordinatör Birol Hoca mail ile süreç konusunda bizi bilgilendirdi. pazartesi günü sınav oldu, sınıflar belirlendi ve çarşamba derslere başladık. İTÜ YD'lerin diğerlerinden en büyük farkı devamsızlık konusunda hassas olmaları. Eğer blok dersin yarısında gelmiş iseniz ilk ders yok yazılırsınız. Yoklamanın bir karşılığının olup olmaması tartışmalı ancak bu sıkı durum bizi de disipline etti. aksi durumda ben okula zor giderdim. Okula devam önemli.

benim bulunduğum sınıf ortamı birbiriyle çok iyi anlaşan hiçbir şekilde birbiri ile ayrışmamış kendi için gruplaşmamış 12 güzel insandan oluşuyordu. Herkes ingilizce öğrenmeye motive olmuş, "nerden geldik yahu" şeklinde serzenişlerde bulunmamış kaderini kabullenip "madem geldik halledeceğiz" diyerek elinden gelen gayreti göstermiş ve birbiriniotive etmiştir. Bu motivasyon hocaları da dersi daha canlı işlemeye teşvik etmiştir. Yarın Ders anlatırken hepimizin yaşayacağı gibi, istekli öğrenci hocaları da ders konusunda motive etmiştir.

bu nedenle yds'den önce 12 kişinin 7 si IELTS'e girmiş, 7side 5.5 ile 6.5 arası not almıştır. YDS'de ise IELTS'den geçip yds'den kalan 3 kişi (ki bunlar IELTS rahatlığı ile Yds'de başarısız olduğunu düşünmektedir) ile 1 kişi (63.75) kalmış, diğer herkes 65 i geçmiştir. Kalan arkadaşın IELTS'ten geçeceğine de inancımız tam.


İTÜ'de dersler nasıl işlendi biraz bundan bahsedeyim. İTÜ YD'de ilk üç ay genel ingilizce eğitimi gördük. kalan iki ay çıkmış kpds/üds/kpss sorularını çözdük. sınavdan sonraki şu dönemde ise çeviri speaking çalışıyoruz.

ilk dönem Haftalık ders programı her güne ayrı bir dersten oluşan günlük 5 saatlik bir programdı. Haftanın iki günü gramer, iki günü reading ve bir günü, listening, writing ve speaking'i içeren skills dersinden oluşuyordu. Ben intermediate3 sınıfı öğrencisiydim. her bir hocamız ayrı kıymetliydi. derslerin işleniş biçimini ele alırsak;

GRAMER DERSİ: okan ve özlem hoca tarafından yürütüldü. derste kullanılan kitap betty azar'ın Understanding and Using English Grammar (Third Edition) 'ı ile ve YDS sorularını içeren bir kitapçıkla işledik. Kitap basit kalıyordu ama vermesi gerekeni veriyordu. Hocalarımız zaten fotokopilerle gerek konu anlatımını gerekse sorularla konuları pekiştiriyorlardı. haftanın ikinci gramer dersinin son saatlerinde yds'ye yönelik 50 soruluk işlenen konularla alakalı denemeler yapıldı (10 Adet) ve bunlar derslerde çözüldü.
Eğer dersleri sadece bedenen değil işlenişi itibariyle de takip edip, verilen ödevleri zamanında yaparsanız grameri halletmemeniz için hiçbir sebep yok. Bu dönemde gramer oturmadığı için Test soruları çözmek zorlasa da bir yandan bizi teste bağlı tutması sayesinde aslında iyi olmuştur. o dönem pek memnun değildik.

READİNG DERSİ: bu dersi ayşe ve kübra hocalarla yürüttük. Bu ders için inside reading 2 kitabını ve itü'nün kendi yeterlilik sınavı için hazırladığı içinde cloze testleri ve paragraf sorularına benzeyen uzun metin sorularını içeren YETERLİLİK KİTABInı işledik. Eğer bu dersin sonunda metinleri anlama ile ilgili kademe kaydedebilirseniz YDS de büyük kolaylık sağlarsınız. Özellikle burada geçen kelimeler akademik kelimeler olduğu için bunları öğrenmeniz çok önemli. Dersleri hocalarımız slaytlarla ve dışarıdan getirdikleri materyaller ile desteklemişlerdi. Bu derste çok fazla verilen ödevleri yapmadığım için pişmanım.

SKILLS DERSİ: bu ders pınar hoca tarafından işlendi. Kendisi skill dersi için +24 insanlara oyunlar hazırlamış, ve öğrendiklerimizin yanında güzel vakit geçirmemizi sağlamıştır :D Olumlu duygular geliştirmek önemli kursa karşı :) . bu dersi Contemporary Topics 2 (Pearson) ve İTÜ'nün kendi hazırladığı yazmaya yönelik -SAS 2 kitaından işledik. Burada akademik kelimeler ve özellikle listening ve speakingi geliştirici faydalı bir dersti. Tavsiyem ya bizim test çözmemiz lazım nedir bu rahatlık demekten ziyade eğlenerek burada kelimelerden yararlanmanız . Ayrıca essayler yazarak yazma becerimizi de geliştirmeye çalıştık. Kesinlikle verimli bir ders.

Yeri gelmişken önemli bir Husustan bahsedeyim. Dİl eğitimlerimde Özellikle iki tür sıkıntı oluyor bunlarda birincisi Kendini sınava geçmeye odaklamış kursiyer arkadaşların sınava, dolayısıyla teste yönelik olmayan her çalışmadan hoşnutsuzluk olmaları derse katılamamaları ve sınıfın motivasyonu azaltmaları. Ancak test çözmenin ingilizceye ahım şahım faydası olmadığı gibi bahsettiğim şekilde eğlenerek, pratik yaparak geçen derslerin ise hem ingilizceye hem de teste inanılmaz katkısı var. iki dedim ama ikincisi aklıma gelmedi gelirse eklerim :)

Mayıs sonundaki 1 haftalık yarı yıl tatilinden sonra temmuz ayına kpss/kpds çıkmış sorularını çözerek başladık. haftanın üç günü yds iki günü ise IELTS ders yapılıyordu.

YDS DERSİ'nde çıkmış sorular, deneme şeklinde bize daha önce verilmişti. biz bu denemeleri evde yapıyor daha sonra okulda hocalarla birlikte tek tek çözüyorduk. Bu dersin sıkıntısı 80 soruluk bir sınavda yanlış 20 sorunuzun 10 tanesini sözlükle veya araştırarak yapıyorsunuz bir on sorunuz oluyor bunun için okula gitmek zaman zaman yoruyordu. AMA işin en güzel yani yeri geldikçe gramer konularını tekrar ediyor ve sürekli kelimelerle haşır neişir oluyorsunuz ve bir süre sonra sık çıkan kelimeleri -derse ilgili iseniz öğreniyorsunuz. bu önemli

IELTS DERSİ'nde ise FOCUS on IELTS kitabını işledik. bu kitap belli bir seviyeye geldikten sonra sıkıcı bir kitap. Ielts sınavının her bir bölümünü tek tek ele alıyor. Kitap o yüzden sıkıcı ama akademik hayata yazmaya ve kelimeye yönelik güzel kelimler ve yapılar var. Bu dersin güzelliği o testin sıkıcılığından bizi kurtarmasıydı. zaman zaman testlerden de sıkıcı olmuştur ama gene renkli geçiyordu. Eğer sınıfınızda ola ki, bir bütün dersleri YDS yapın derse kanaatim o ki, kabul etmeyin. YDS dersleri çok sıkıyor insanı.

Sınavdan sonraki hafta biraz boştu ama sonra kimi hocalarımızla akademik çeviri kimileriyle speaking, writing yaparak programın bitmesini bekliyorum. Malumunuz bizim dönemde yds bir ay öne alındı ve bu ay boşa çıktı şimdi herkes doktora ve y.lisans kayıtları ile uğraşıyor.

toparlayacak olursam, diğer ünviersitede olan arkadaşlarımdan memnun olmayanlar var. boğaziçinde test çözmediklerinden marmarada düzgün ders işlenmediğinden, YTÜ'de Sınıfların ve programın düzensizliğinden şikayet edenleri tanıyorum. İTÜ'ye 33.74 ile gelip 37.5 ta kalanlar olduğu gibi 43.75'ten 81.25 e çıkanlarda var. İTÜ'de başarı yarı yarıya denebilir YDS için. demem o ki, her şey ama her şey öncelikle ve en yüksek miktarda size bağlı. Hocalar, materyaller sonra geliyor.

Anlatmak istediklerimi çok anlatamadım ama şu an tekrardan kursa başlasam emin olun ki, şimdikinden 3-4 kat daha verimli geçirebilirim. ama artık geçti şükür kötü değerlendirmedim.

Size de kursta başarılar diliyorum.

SONUÇ OLARAK, İTÜ YAZILABİLİR. Kafanıza takılan hususlarda yardımcı olabilirim.


NOT: başlıkta "Değerklendirilmesi" de fazladan "K" yazmışım düzeltemedim affola.

Hocam merhaba,

Ben yeni atandım 2013/Aralık ile, şuan çalıştığım yerden ayrılıp araştırma görevlisi olmak için dil kursu olayını netleştirmeye çalışıyorum. Şuan İstanbulda oturduğumdan İstanbul tercihi yapacağım. İTÜ dil merkezi en düşük kaç puanla aldı sizin dönemde?

Ya da diğer arkadaşlardan bilen var mıdır? İTÜ dil merkezinin hangi dönem kaç civarı puanla aldığını?
 

amar

Araştırma Görevlisi
ingilizce 65 şartını sağlamış olanlar
dil eğitimine katılamaz!
peki bu bir ödül müdür yoksa ceza mıdır?
demek istediğim dil şartını geçenler bu ve buna benzer ne tür ayrıcalıklardan faydalanabilir?
:)
 
Üst