ben de size " o kadar eğitim fakültesi mezunu öğretmen adayı atanmak için devlet kapısında beklerken açılış amacı bilim üretmek olan bölümlerden mezunların bir yıl formasyon alarak öğretmen olabilmesi de adil değil." ya da " eğitim fakültelerinin ortaöğretim bölümlerinin kapatılarak bu işlevi fef'in yüklenmesi de hiç adil değil." diyebilirdim. ama ben artık bunlardan çok sıkıldım... eğitim-fen edebiyat tartışmasından da sıkıldım. bana göre asıl sorun ülkemizde yönlendirmenin yapılamaması. kendi bölümüm için söylüyorum asıl amacı akademisyenlik olup sırf puanları çok daha yüksek olduğu için eğitim fakültesine gelen birçok arkadaşım var. eğitim mezunları bölümlerde lisans üstü eğitim yapabiliyor evet. eğitim fakültelerinde ilk 4 yıl müfredat artı her şey fef ile aynı. artı bir yıl eğitim dersleri 5 yıla yayılıyor. yani bazılarının sandığı gibi eğitim fakültelerinde lise dengi eğitim verilmiyor. bu nedenle eğitim çıkışlılar da kabul ediliyor bölümlere. ayrıca bölüm mezunlarının eğitime başvuramaması diye bir şey de yok. siz de başvurabilirsiniz.hem yüksek lisans hem doktora düzeyinde tanıdığım arkadaşlarım var ordan biliyorum. sadece tezsiz y.l. yaptıktan sonra normal yl ve dr.ya devam edebiliyorlar. yani eğitim çıkışlıların lisans eğitiminde kaybettikleri 1 yılı fef çıkışlılar yl'da kaybediyor. bunda da bir adaletsizlik olduğunu düşünmüyorum. kendini geliştirmek isteyen bir eğitim fakültesi çıkışlı ortaöğretim kapatılınca ne yapacak? mecburen fef'e yönelecek. merak etmeyin zaten şimdi başvurulamıyor. ama zaten ortalamanız yüksekse ales, üdsniz de iyiyse başvurulabilse bile rakiplerinizi rahatlıkla elersiniz. lisansüstü eğitiminizde başarılar dilerim...umarım böyle birşey olmaz size katılamıyorum bu bizim yüksek lisanstada sorunumuzmu bölüm mezunuyuz eğitime başvuramıyoruz ama eğitimciler hem kendi alanları eğitime hem alanlara başvurabiliyor her bölüm kendi alanına göre alım yapması daha adil bence
ben de size " o kadar eğitim fakültesi mezunu öğretmen adayı atanmak için devlet kapısında beklerken açılış amacı bilim üretmek olan bölümlerden mezunların bir yıl formasyon alarak öğretmen olabilmesi de adil değil." ya da " eğitim fakültelerinin ortaöğretim bölümlerinin kapatılarak bu işlevi fef'in yüklenmesi de hiç adil değil." diyebilirdim. ama ben artık bunlardan çok sıkıldım... eğitim-fen edebiyat tartışmasından da sıkıldım. bana göre asıl sorun ülkemizde yönlendirmenin yapılamaması. kendi bölümüm için söylüyorum asıl amacı akademisyenlik olup sırf puanları çok daha yüksek olduğu için eğitim fakültesine gelen birçok arkadaşım var. eğitim mezunları bölümlerde lisans üstü eğitim yapabiliyor evet. eğitim fakültelerinde ilk 4 yıl müfredat artı her şey fef ile aynı. artı bir yıl eğitim dersleri 5 yıla yayılıyor. yani bazılarının sandığı gibi eğitim fakültelerinde lise dengi eğitim verilmiyor. bu nedenle eğitim çıkışlılar da kabul ediliyor bölümlere. ayrıca bölüm mezunlarının eğitime başvuramaması diye bir şey de yok. siz de başvurabilirsiniz.hem yüksek lisans hem doktora düzeyinde tanıdığım arkadaşlarım var ordan biliyorum. sadece tezsiz y.l. yaptıktan sonra normal yl ve dr.ya devam edebiliyorlar. yani eğitim çıkışlıların lisans eğitiminde kaybettikleri 1 yılı fef çıkışlılar yl'da kaybediyor. bunda da bir adaletsizlik olduğunu düşünmüyorum. kendini geliştirmek isteyen bir eğitim fakültesi çıkışlı ortaöğretim kapatılınca ne yapacak? mecburen fef'e yönelecek. merak etmeyin zaten şimdi başvurulamıyor. ama zaten ortalamanız yüksekse ales, üdsniz de iyiyse başvurulabilse bile rakiplerinizi rahatlıkla elersiniz. lisansüstü eğitiminizde başarılar dilerim...
hımm oldu o zaman... valla durum hiiiiççç de öyle dediğinz gibi değil.. yanlışlarınızdan sadece birini düzeltmekle yetineceğim.. dede korkutu meb yayınlarından okuyan sevgili eğitim fakülteli arkadaşlarım, b,r sınavın sadece birinci sorusunda bu metni oğuz lehçeli, kiril alfabeli, runik olmayan arap allfabeli okuyup sonra da diğer sorulara geçen ben ve benim gibi fen edebiyatlıların müfredatının yakınından bile geçemez sizin müfredatınız... öyle kolay değil o işler kusura bakmayın...
"ben ve benim gibi fen edebiyatlıların müfredatının yakınından bile geçemez sizin müfredatınız..." müfredatın ne demek olduğunu sözlükten bakmanızı tavsiye edebilirim size. müfredat bellidir ve aynıdır. farklı olan ders işlenişidir. okulları ve verdikleri eğitimin kalitesini birbirinden ayıran da bu farklılıktır. dede korkutu mebden okuyanlar demişsiniz doğrudur. daha doğru dürüst osmanlıcasını ilerletemeyenler bile var. ama ben de öğrenim hayatı boyuca ne eski ne de yeni türk edebiyatı sınavlarında arap harfli metin sorulmadığı için, köktürkçe, uygurca ve tatarca metinleri aslından okumayıp latin harfleriyle işledikleri için, ve sadece matbu arap harflerini okuyup el yazmasını okuyamadıkları için boş kağıt vermek zorunda kalan fef çıkışlıları da gördüm. bölüme başvurup bilimsel hazırlık okumasına gerek bile görülmeyen eğitim çıkışlıları da gördüm. ama sizin gibi genelleyip herkese mal-etmiyorum bunu. çünkü her okulun verdiği eğitim farklıdır artı öğrenciler de birbirinden farklıdır. madem size göre eğitim çıkışlılar bu kadar vasat o zaman eğitimlilerin işi gerçekten zordur sizin dediğiniz gibi dolayısıyla süreç içinde onları zaten elersiniz. elemekte problem yaşıyorsanız orasını bilemem tabii...
ne kadar ilginç... demek eğitim fakültesinde karahanlı türkçesi adlı, eski türk edebiyatında nesir adlı vb. dersler var. demek adları aynı işlenişleri farklı... yok gülemiyorum bile buna... osmanlıca dört sene boyunca fen edebiyat fakültesinde ders olarak okutulur. runik ne demek sözlüğe bakmanızı öneririm ben de... zira matbu metin muhabbetine girmişsiniz... osmanlıca bilmeden mezun olabilmişler de herhalde sizin muhayyel dünyanızda mevcuttur... yahut tanzanya üniversitesinden türokoloji okuyan birini falan buldunuz ben gazi mezunuyum ve köktürkçe, uygurca, osmanlıca metinleri aslından okudum. master yaptım. öğrenci işleri temsilciliği yaptım. belki bin fefliyle tanıştım hem gaziden hem diğer üni.lerden... ama asla dediğiniz gibi boş kağıt verenini görmedim. ama eğitim fakültesinin müfredatını gördüm ve yine gülemedim bile kusura bakmayın... elemeye gelince benim öyp puanım çok yüksek değil. 86 öyp puanım var. ama şahsen eğitim fakültesinden doksan beş yüz puanla dahi hoca çıkmasını istemem. zira dört senedeki donanım farkı kolay giderilemez. ülkenin hali de işi ehline vermemekten bence... sizi tanımıyorum. ben istisnayım diyebilirsiniz ama yökün de birkaç istisna için eğitim kalitesini düşürmesi düşünülemeyecek bir şey... en azından böyle umuyorum ben. kendiniz demişsiniz fef bilim adamı yetiştirmek için kurulmuştur. puanı yüksek diye eğitime gittiğini söylediğiniz bilim adamı! olmak isteyen arkadaşlarınızın ne kertede idealleri ile örtüşen bir tavır sergiledikleri zannımca ortadadır. eğitim fakültesinden kaç ortalama ile mezun olunduğu da yine kusura bakmayın bunun zorluğu yahut kolaylığı da ortadadır...
not: müfredat kelimesinin anlamını bilmediğimi söylemeniz de hayli ironik
arkadaşlar herkese merhabalar. kamu kamu yönetimi,ALES 79, DİL 64, ORTALAMA 85, sizce bu öyp de yerleşme şansım varmı? yardımcı olursanız memnun olurum. şimdiden teşekkür ederim
fena bir puanınız yok neden böyle düşünüyorsunuzki ?