Arkadaşlar,
Bir istatistik konusunda ikilem hatta üçlemde kaldım. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Şimdi ben öğrencilerin öğrenme stilleri ile akademik başarıları arasında bir ilişki var mı bu yönde bir çalışma yapıyorum. Ama birden fazla işlem hakkında kararsız kaldım:
1- Akademik başarı puanı (100 üzerinden) ve öğrenme stillerini (4 tane) ki-kare ile analiz ettiğimde anlamlı çıkmıyor fakat eta-kare değeri öğrenme stillerinin akademik başarıya büyük ölçüde etki ettiğini gösteriyor.
2- 1. maddedeki yöntem yerine geçme notu olan 65 üstü ve altı diye ayırarak 2 grup ve öğrenme stillerini karşılaştırdığımda yine anlamsız çıkıyor.
3- Literatür taramalarında ANOVA yapanlar da var. ANOVA'da ise akademik başarı puanı ile öğrenme stilleri arasında anlamlı bir ilişki çıkıyor.
Sizce böyle bir çalışmada hangi istatistik kullanılmalıdır?
A) Ki-kare
B) ANOVA
C) Non parametric ki-kare
D) _____________________
Vakit ayırdığınız için teşekkür ederim...
Bir istatistik konusunda ikilem hatta üçlemde kaldım. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Şimdi ben öğrencilerin öğrenme stilleri ile akademik başarıları arasında bir ilişki var mı bu yönde bir çalışma yapıyorum. Ama birden fazla işlem hakkında kararsız kaldım:
1- Akademik başarı puanı (100 üzerinden) ve öğrenme stillerini (4 tane) ki-kare ile analiz ettiğimde anlamlı çıkmıyor fakat eta-kare değeri öğrenme stillerinin akademik başarıya büyük ölçüde etki ettiğini gösteriyor.
2- 1. maddedeki yöntem yerine geçme notu olan 65 üstü ve altı diye ayırarak 2 grup ve öğrenme stillerini karşılaştırdığımda yine anlamsız çıkıyor.
3- Literatür taramalarında ANOVA yapanlar da var. ANOVA'da ise akademik başarı puanı ile öğrenme stilleri arasında anlamlı bir ilişki çıkıyor.
Sizce böyle bir çalışmada hangi istatistik kullanılmalıdır?
A) Ki-kare
B) ANOVA
C) Non parametric ki-kare
D) _____________________
Vakit ayırdığınız için teşekkür ederim...