Spss-Anket Analizi- Veri analizi

serjazz

Öğrenci
Aktan Hocam çok teşekkürler! Danışmandan son dakikada gelen değişiklik yüzünden bir hayli zorlandım bu konuda. Üç tane alt problem ekledi. Çalışmayı ters düz etti bir anda. Hocam 15 soruluk bir 5'Li Likert tipi şeklinde uygulanmış bir anket çalışmam var. Çalışmamın her türlü frekans ve yüzde dağılımlarını Spss'te aldım. İki farklı yapıda oluşan 7 alt problemim var. Şöyle

1. Müzik eğitimi anabilim dalı lisans öğrencilerinin bireysel çalgı derslerinde çalıştıkları eserleri çalma tekniklerine ilişkin görüşleri nelerdir?
2. Müzik eğitimi anabilim dalı lisans öğrencilerinin bireysel çalgı derslerinde çalıştıkları eserlerin süsleme işaretlerini seslendirme düzeylerine ilişkin görüşleri nelerdir?
3. Müzik eğitimi anabilim dalı lisans öğrencilerinin bireysel çalgı derslerinde çalıştıkları eserlerin biçimsel yapılarını tanıma düzeylerine ilişkin görüşleri nelerdir?
4. Müzik eğitimi anabilim dalı lisans öğrencilerinin bireysel çalgı derslerinde çalıştıkları eserlerin armonik yapılarını çözümleme düzeylerine ilişkin görüşleri nelerdir?
5. Müzik eğitimi anabilim dalı lisans öğrencilerinin çalıştıkları eserleri tanıma durumlarına ilişkin görüşleri arasında mezun oldukları okul türlerine göre anlamlı bir farklılık var mıdır?
6. Müzik eğitimi anabilim dalı lisans öğrencilerinin çalıştıkları eserleri tanıma durumlarına ilişkin görüşleri arasında bireysel çalgılarına göre anlamlı bir farklılık var mıdır?
7. Müzik eğitimi anabilim dalı lisans öğrencilerinin çalıştıkları eserleri tanıma durumlarına ilişkin görüşleri arasında cinsiyetlerine göre anlamlı bir farklılık var mıdır?

(Sanırım ilk dört alt problemde sadece yüzde ve frekans almam yeterli oluyor)


Anket çalışmasına toplam 153 kişi katıldı. Aşağıdaki tabloda öğrencilerin şu anda öğrenim gördükleri üniversitelerin isimlerini ve dağılımlarını ekledim.

Okul F % Geç.% Yığ.%
O.M.Ü 33 21,5 21,5 21,5
M.Ü. 24 15,6 15,6 37,1
C.Ü. 21 13,7 13,7 50,8
M.A.E.Ü. 14 9,15 9,15 60
Y.Y.Ü. 23 15 15 75
M.S.K.Ü. 18 11,7 11,7 86,7
H.Ü. 20 13 13 100,0
Toplam 153 100,0 100,0

5. Alt problemde ki öğrencilerin mezun oldukları (lise) okul türlerine göre yüzde ve frekans değerleri

Okul Türü F % Geç. % Yığ.%
Genel Lise 43 28,1 28,1 28,1
Güzel Sanatlar 90 58,8 58,8 86,9
Öğretmen Lisesi 1 ,7 ,7 87,6
Meslek Lisesi 5 3,3 3,3 90,8
Diğer 14 9,2 9,2 100,0
Toplam 153 100,0 100,0

6. Alt problemde ki öğrencilerin bireysel çalgılarına göre yüzde ve frekans değerleri


Çalgı F % Geç. % Yığ.%
Keman 46 30,1 30,1 30,1
Viyola 19 12,4 12,4 42,5
Flüt 25 16,3 16,3 58,8
Bağlama 13 8,5 8,5 67,3
Çello 13 8,5 8,5 75,8
Gitar 23 15,0 15,0 90,8
Klarnet 1 ,7 ,7 91,5
Kontrbas 3 2,0 2,0 93,5
Şan 5 3,3 3,3 96,7
Kanun 5 3,3 3,3 100,0
Toplam 153 100,0 100,0

7. Alt problemde ki öğrencilerin cinsiyet dağılımlarına göre yüzde ve frekans değerleri


Cinsiyet F % Geç. % Yığ.%
Kız 88 57,5 57,5 57,5
Erkek 65 42,5 42,5 100,0
Toplam 153 100,0 100,0

Hocam notlar bu durumda.
 

aktan

Doçent
Aktan Hocam çok teşekkürler! Danışmandan son dakikada gelen değişiklik yüzünden bir hayli zorlandım bu konuda. Üç tane alt problem ekledi. Çalışmayı ters düz etti bir anda. Hocam 15 soruluk bir 5'Li Likert tipi şeklinde uygulanmış bir anket çalışmam var. Çalışmamın her türlü frekans ve yüzde dağılımlarını Spss'te aldım. İki farklı yapıda oluşan 7 alt problemim var. Şöyle

1. Müzik eğitimi anabilim dalı lisans öğrencilerinin bireysel çalgı derslerinde çalıştıkları eserleri çalma tekniklerine ilişkin görüşleri nelerdir?
2. Müzik eğitimi anabilim dalı lisans öğrencilerinin bireysel çalgı derslerinde çalıştıkları eserlerin süsleme işaretlerini seslendirme düzeylerine ilişkin görüşleri nelerdir?
3. Müzik eğitimi anabilim dalı lisans öğrencilerinin bireysel çalgı derslerinde çalıştıkları eserlerin biçimsel yapılarını tanıma düzeylerine ilişkin görüşleri nelerdir?
4. Müzik eğitimi anabilim dalı lisans öğrencilerinin bireysel çalgı derslerinde çalıştıkları eserlerin armonik yapılarını çözümleme düzeylerine ilişkin görüşleri nelerdir?
5. Müzik eğitimi anabilim dalı lisans öğrencilerinin çalıştıkları eserleri tanıma durumlarına ilişkin görüşleri arasında mezun oldukları okul türlerine göre anlamlı bir farklılık var mıdır?
6. Müzik eğitimi anabilim dalı lisans öğrencilerinin çalıştıkları eserleri tanıma durumlarına ilişkin görüşleri arasında bireysel çalgılarına göre anlamlı bir farklılık var mıdır?
7. Müzik eğitimi anabilim dalı lisans öğrencilerinin çalıştıkları eserleri tanıma durumlarına ilişkin görüşleri arasında cinsiyetlerine göre anlamlı bir farklılık var mıdır?

(Sanırım ilk dört alt problemde sadece yüzde ve frekans almam yeterli oluyor)


Anket çalışmasına toplam 153 kişi katıldı. Aşağıdaki tabloda öğrencilerin şu anda öğrenim gördükleri üniversitelerin isimlerini ve dağılımlarını ekledim.

Okul F % Geç.% Yığ.%
O.M.Ü 33 21,5 21,5 21,5
M.Ü. 24 15,6 15,6 37,1
C.Ü. 21 13,7 13,7 50,8
M.A.E.Ü. 14 9,15 9,15 60
Y.Y.Ü. 23 15 15 75
M.S.K.Ü. 18 11,7 11,7 86,7
H.Ü. 20 13 13 100,0
Toplam 153 100,0 100,0

5. Alt problemde ki öğrencilerin mezun oldukları (lise) okul türlerine göre yüzde ve frekans değerleri

Okul Türü F % Geç. % Yığ.%
Genel Lise 43 28,1 28,1 28,1
Güzel Sanatlar 90 58,8 58,8 86,9
Öğretmen Lisesi 1 ,7 ,7 87,6
Meslek Lisesi 5 3,3 3,3 90,8
Diğer 14 9,2 9,2 100,0
Toplam 153 100,0 100,0

6. Alt problemde ki öğrencilerin bireysel çalgılarına göre yüzde ve frekans değerleri


Çalgı F % Geç. % Yığ.%
Keman 46 30,1 30,1 30,1
Viyola 19 12,4 12,4 42,5
Flüt 25 16,3 16,3 58,8
Bağlama 13 8,5 8,5 67,3
Çello 13 8,5 8,5 75,8
Gitar 23 15,0 15,0 90,8
Klarnet 1 ,7 ,7 91,5
Kontrbas 3 2,0 2,0 93,5
Şan 5 3,3 3,3 96,7
Kanun 5 3,3 3,3 100,0
Toplam 153 100,0 100,0

7. Alt problemde ki öğrencilerin cinsiyet dağılımlarına göre yüzde ve frekans değerleri


Cinsiyet F % Geç. % Yığ.%
Kız 88 57,5 57,5 57,5
Erkek 65 42,5 42,5 100,0
Toplam 153 100,0 100,0

Hocam notlar bu durumda.

Bahsetmiş olduğunuz 5,6 ve 7 nolu araştırma problemlerine değinelim:

Belirtilen bütün problemlerde fark testi yapmanız gereken bağımlı değişken "çalıştıkları eserleri tanıma durumları". Ayrıca, anladığım kadarıyla bu değişkeni 5'li likert ile ölçmüş durumdasınız.

"Çalıştıkları eserleri tanıma durumları" değişkenini 5'li likert ile ölçtüğünüzü düşünerek problemleri tek tek ele alalım şimdi de:

- 5 No'lu alt probleminizde bağımsız değişkeniniz "mezun oldukları okul türü" - toplam 5 grubunuz var
- 6 No'lu alt probleminizde bağımsız değişkeniniz "öğrencilerin bireysel çalgıları" - toplam 11 grubunuz var
- 7 No'lu alt probleminizde bağımsız değişkeniniz "cinsiyet" - toplam 2 grubunuz var.

2'den fazla kategorik değişken olan durumlarda Tek Yönlü Anova Analizi kullanırsınız. Bu durumda 5 ve 6 nolu problemler için Tek Yönlü Anova

2 tane kategori var ise t-test kullanırsınız. Yani, 7 nolu problem için t-test.
 

sercan_33

Öğrenci
[MENTION=1852]serjazz[/MENTION] "Örnek alt problemim "Müzik eğitimi anabilim dalı lisans öğrencilerinin çalıştıkları eserleri tanıma durumlarına ilişkin görüşleri arasında mezun oldukları okul türlerine göre anlamlı bir farklılık var mıdır?""

Sorunuzda aslında iki değişken var:
1- Çalıştıkları Eserleri Tanıma Durumları
2- Mezun oldukları okul türleri

1 nolu değişkenin cevapları nedir? Aralıklı ölçek mi?
**** Aralıklı ve ordinal ölçek ise ve 2 seçenekten oluşuyosa "Kruskal Wallis".
2'den fazla değişken ise Mann-Whitney U
**** Nominal ölçek ise Ki-kare analizi yapabilirsiniz.

Ama daha net soru ve cevaplarınızı verirseniz. Yardımcı olabilirim.

Sosyal bilimler için önerebileceğiniz en iyi spss kitabı hangisidir? SPSS'e yeni başlıyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.
 

aktan

Doçent

sercan_33

Öğrenci
Umarım işinizi görür, ama dediğim gibi tamamen SPSS'ı en temel düzeyde kullanmaya dönük ve de hesaplı bir kitap..

Geri dönüş ve bildirimleriniz için sevinirim.
Kolay gelsin,

Dediğiniz gibi temel düzeyde, benim gibi yeni başlayanlar için gerçekten yararlı bir kitap Hocam, tekrar teşekkür ederim. Bu kitaptan sonra hangi kitabı önerirsiniz (henüz bitirmedim ama önereceğiniz kitapları da merak ediyorum). :)
 

cansu

Öğrenci
Merhaba, doktora tezim için TAP programında madde analizi ile madde ayırt edicilik ve güçlük hesaplaması yapmam gerekiyor. 3 yıl önce yapmıştım, ama demografik verileri nasıl girdiğimi hatırlamayadım.
Daha önce bu programı kullanan kimse var mı? help...
 
A

Akademik Forum

Guest
diskriminant analizinde multıcollınearity

ıyı günler dıskrımınant analızı yaparken multıcollınearıty değeri için mahalonobis ve ters kümülatif ki-kare değerlerini bulamadım daha dogrusu mahalonobis değerini buldum ama ters kümülatif ki-kareye ceviremedim yardımcı olursanız çok sevinirim
 

finduilas

Profesör
Hücre Birleştirmeyi Niye Yapmak İstiyorsunuz? Eğer iki farklı anketiniz (X ve Y) var ise aynı sorulara cevap verilmiş. Sizde iki anketi birleştirmek istiyorsanız şu yöntemi kullanabilirsiniz.

SPSS de X dosyasını açınız.
Data Menüsü -> Merge Files -> Add Cases Y dosyasını seçiniz.

SPSS otomatik olarak iki listeyi birleştirir..

- - - Güncellendi - - -

Veya 2 farklı kategorik değişkeni birleştirmek istiyorsanız.

Var 1: Var1=1 ; Var2=2 değerlerini alsın (1: Erkek, 2: Kadın)

Var 2: Var2=1; Var2= 2; (1=Lise, 2=Üniversite)


Transform>Compute Variable Yaparsınız.

1 No'lu değişkeni 1 ile 2 nolu değişkeni 10 ile çarparsınız..Bu durumda;

"Var1=1 , Var2=1 olan durum = 11
Var1=1, Var2=2 olan durum= 21
Var1=2, Var2=1 olan durum= 12
Var1=2, Var2=2 olan durum= 22 "

değerini alarak yeni değişken olarak kaydedilir.
Şöyle:

vh84dnj.png


Çıkan Yeni Veri ise Şöyle Görülür:

f377346.png


Eğer iki değilde 3 değişkeniniz varsa. 3.değişkeni 100 ile çarpın..Değişken arttıkça 1000, 10000 gibi gidebilirsiniz..

Bu sayede yeni birleştirilmiş kategorik değişkenleri elde edersiniz..:)

Ustunden 2 sene gecmis ama su an cok isime yaradi bu yazdiklariniz, o yuzden belki gorursunuz diye tesekkur etmeden gecmeyeyim dedim. Tesekkurler. :)
 

MissArchitect

Öğrenci
Acil!SPSS analizinde problem....

Merhabalar benimde makale çalışmamla ilgili sorum olacaktı. Ingilizce ve türkçe birçok kaynaktan birçok araştırma yaptım fakat aklımda daha çok çelişkiler oldu. Umarım bana yardımcı olabilirsiniz.

Çalışmam konut ve göçmenlerin yeni yaşam yerlerine duydukları aidiyetlik hisseleriyle ilgili bir çalışma. Buna bağlı olarak Anketlerimde likert ölçekli sorular da hazırladım.Karşılaştırmak istediğim iki farklı göcmen grubum var ve her bir grup içinde ayrı ayrı ilk ve şuanki aidiyetlik hislerini öğrenebilmek için sorular hazıladım (iki farklı zaman aralıklarında ;ilk ve şuanki hissleri şeklinde). Ikı grubun sayısıda 200'den fazla (bir grup 210 diger grubum ise 240 kişiden oluşmakta). SPSS'de kullandığım soruları aralıklı ölçüm tipinde (likert ölçüm kullandım) olduğundan normallik testti yaptığım zaman Normal dağılım çıkmıyor. Bu yüzden bende bağımlı değişken le diğer bağımsız değişkenlerini arasındaki ilişkiyi bulmak için Korelasyon analizi yaptım fakat degerler normal dağılmadığından SPEARMAN analizini kullanarak yolla çıktım. Fakat sonrasında bağımsız değişkenlerin bağımlı değişken üzerindeki etkisini bulmak için çoklu regrasyon yaptığım zamanda çıkan hesaplama sonuçlarında PEARSON analizi değerlerine göre hesaplamalar yapıp coeffecient taplosunda P (significant) değerini Pearson işlemine göre veriyor!

bağımlı ve bağımsız değişkenlerimin hepsi likert ölçeğinde hazırlanmış sorular. Sorduğum sorularda normal bir dağılıma sahip olmamasını bekliyordum fakat nasıl bir yöntemle devam edebileceğimi bilemiyorum!örneklem sayım 200den fazla parametrik analiz yapmam gerekirken veriler normal dağılım göstermediğinden korelasyonda parametrik olmayan Spearman analizini kullandım! Aklımda inanılmaz çelişkiler oldu ve çalışmama devam edemiyorum malesef:/ bunu başka nasıl çözebilirim?hangi analizi yapabilirm ?one way anova (F testi)'ni denedim fakat çalışmamda bir bağımlı 3 bağımsız değişkenim olduğundan onu uygulayamadım! Siz nasıl bir yöntem izlememi öneririsiniz?yani böyle bir çalışma için varyanların arasındaki ilişkiyi, en çok hangi varyansın etkili olduğunu ve anlamlılık bilgilerini bulmak için hangi yolu izleyebilirim?yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

Saygılarımla
 
Son düzenleme:

mlke

Öğrenci
arkadaşlar mrb size bir sorum olacak. tezimde 5li likert tipi olan bir ölçek kullandım. ölçek geliştirme çalışmasını yapan hocalar makalede 1 hiç katılmıyorum 5 tamamen katılıyorum şeklinde kodlayarak çalışmayı yapmışlar. ben buna hiç dikkat etmeden verileri spss 1 tamamen katılıyorum 5 hiç katılmıyorum şeklinde kodlarak girdim. analiz yaparken sıkıntı olur mu acaba. yoksa 900 tane ankete yeniden mi girmem lazım. bilen arkadaşlar lütfen yardım istiyorum.
 

matblog

Öğrenci
Hocam Spss ten de bu değişikliği yapabiliyorsunuz ama istatistikçi olmadığınızı ya da spss konusunda cok tecrübeli olmadığınızı varsayarak yazıyorum, umarım yanlış anlamazsınız. Verilerinizi bos bir excel dosyasına kopyalayın, önce CTRL + F menüsünü açın orada değiştir seçeneğini tıklayın 1 leri 11, 2 leri 22, 4 leri 44 ve 5 leri 55 olarak değiştirin. Sonra 55 i 1 ile, 44 ü 2 ile, 22 yi 4 ile ve son olarak 11 i 5 ile değiştirin. Böylelikle sorununuz çözülmüş olur. Sonra buradaki verileri tekrar kopyalayıp spss dosyasına kaydedebilirsiniz.
 
Üst