Yrd. Doç. Kadrosuna Torpilsiz Alinma

merzer

Doçent
Peki bir üniversite kadrosundaki elemanın herşeyi hazırsa neden yardımcı doçentlik kadrosunu açmaz?

Kibarca ya da kabaca kendine üniversite bul diyorlardır .
Açılan yrd doç kadrolarının tamamında neredeyse adam bellidir. Üniversite bir bölüm açmaya çalışmıyorsa tabii. Bunun yöntemi gider bölüm başkanı ile tanışırsınız, dekana rektöre cv bırakırsınız sizi almak isterlerse sizin için kadro açarlar. Sonuç adamı belli olan bir diğer kadro olur:)
 
A

Akademik Forum

Guest
Bilindiği üzere 2008 ve 2016 yılında, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, üniversite öğretim üyesi kadrolarında adrese teslim kadroların önüne geçmek için üniversitelere 2008'de ve 2013'de yazı gönderdi ve ayrıca öğretim üyesi kadro ilanlarında kişiye özgü şartlara yer verilmemesini istedi. Yine 2016 yılında danıştay aynı şekilde kişiye özel bir ilanların hukuka aykırı olduğuna dair ilam yayınlamıştı. Kararları alttaki linklerden bulabilirsiniz.

Kişiye özel akademik personel ilanına yargıdan onay çıkmadı - Memurlar.Net

Akademik ilanlardaki ek koşullara dair Danıştay kararı - Memurlar.Net

Ben 2 hafta önce böyle bir ilana başvurdum. Açılan kadroya özel şart olarak, bölümde bulunan öğretim görevlisinin doktora tez konusu yazılmıştı. Dekanlık mahkemeye gideceğimi bildiği için özel şartı sağlamama rağmen başvurumu kabul etti. 23/05/2017'de yabancı dil sınavına girdi.24/05/2017'de fakulte sekreteri arayıp üniversite dekanlığının yapmış olduğu sınavdan başarısız olduğumu söyledi. Aynı tarihte benimle sınava giren diğer kişi, YÖK atama ve yükseltilme yönetmeliğinde madde 8.de geçen juriye dosya henüz gönderilmeden, YÖK akademik arama sayfasında öğretim görevlisi olan kadrosunu Yardımcı doçent olarak değiştirdi :) Ben dün üniversite rektörlüğüne;

Üniversitenizde tanıdığım bazı kişiler yabancı dil sınavın diğer adaylara önceden verildiğini söylemektedir. Böyle bir olayın olması kuvvetle muhtemeldir. Çünkü, YÖK Öğretim üyeliğine yükselme ve atanma yönetmeliği 7. maddesinde “Sınav sonucu adaya ayni gün tebliğ olunur” şartına uyulmamıştır. Yani yapılan sınav kesin olarak mevzuata aykırıdır. Sınav sonucunun aynı gün değil de bir gün sonra tebliğ edilmesi bile sınavın şaibeli olma olasılığını yükseltmektedir. Bazı üniversitelerde olduğu gibi , kadroya almak istedikleri kişiye sınav öncesi ve sonrası sınav sonrası kağıdını değiştirme şansı verilebilmektedir. Yönetmeliğe bu şartın konulmasının amacı sınavlardaki şaibeleri önlemektir.

Daha önce başvuru dosyama da eklediğim gibi Doçentlik dil şartını sağlıyorum. Uluslararası dergilerde alanımda İngilizce dilinde yazılmış, 3’ü SCI(E) olmak üzere 5 adet basılmış makalem bulunmaktadır.

Ek’de sunduğum belgeden görüleceği gibi de 2016-2017 yılı URAP (Üniversitesi Ranking by Academic Performance) alan bazlı yapılan sıralamada, Dünya’da kadro açılan alanda 8. olan Üniversiteden Ekim 2017 ve Aralık 2018 arası 1 yıl çalışma için davet edildim. Dünyanın en saygın kurumlarından biri olan bu üniversitede çalışma ve araştırma dili İngilizcedir.

Sınavdan sadece başarısız olduğum bana bildirildi. Hangi değerlendirme ve ayrıca hangi kriterlere göre başarısız olduğum da bildirilmedi. Sınav objektif ve denetlenebilir bir şekilde yapılmamış ve değerlendirilmemiştir.

Yukarıdaki tüm nedenlerle; Yardımcı doçentlik dil sınavından bırakılmam hayatın olağan akışına aykırıdır.

diyerek itirazda bulundum. Büyük ihtimalle itirazımı reddedecekler ve yürütme durdurma talepli idare mahkemesine başvuracağım.

Kadro açılan asıl kişinin sadece bir makalesi 2 tebliği var, benim 5 makalem 7 tebliğim 62 kez SCI dergilerde hakemliğim ve 22 adet SCI alıntım var.

Kısaca ilk başta benim basvurumu üniversite reddetseydi mahkeme kanalıyla kolaylıkla yürütmeyi durdurabilecektim. Bunubildikleri için başvurumu kabul ettiler.

Beni bilimsel olarak diğer adayın karşısında elemeleri neredeyse imkansız olduğu için tek secenek dil sınavından elemeleriydi. Onu da yaptılar.

Şimdi dosya juriye gitmeden kendisini kadroya atanmış olarak gösteren kişi ve yabancı dil jurisi hakkında alenen görevi kötüye kullanmaktan suç duyurusunda bulundum.

Son olarak hakkınızı arayın, aramazsanız yöneticiler üniversiteleri babasının çöplüğüne çevirecekler.
 
A

Akademik Forum

Guest
Torpil olmadan kadroya alınmak artık hayal. Torpilinizde dekan, rektör olması lazım diğerleri paklamıyor artık.
 
A

Akademik Forum

Guest
Bende YDS'den 74 aldım. Üniversitenin yaptığı ingilizce sınavından kaldım. Sınavı aynı üniversitede asistan geçti. Onun YDS puanı 66. Bu nasıl bir iştir.
Şimdi üniversitenin atama ve yükseltilme yönetmeliğine baktım. Yardımcı Doçentlik yabancı dil sınavında başarılı olmak yazıyor ama başarı kriterinin kaç puana bağlı olduğunu yazmıyor.
Geçme kriteri belirtilmeden böyle bir sınav yapılabilir mi?
 
Yardımcı doçentlik için yapılan yabancı dil sınavı üniversiteye göre değişiklik gösterebilir fikir vermesi için bizim üniversitede ve bildiğim bir diğerinde 70 ve üzeri.
 
A

Akademik Forum

Guest
Yardımcı doçentlik için yapılan yabancı dil sınavı üniversiteye göre değişiklik gösterebilir fikir vermesi için bizim üniversitede ve bildiğim bir diğerinde 70 ve üzeri.

Sizin üniversitenin mevzuatında yada kadro ilan ederken sınavdan kaç puan alınması gerektiği belli. Örneğin Cumhuriyet üniversitesi 70, Giresun Üniversitesi 60 vs. bazı üniversitler taban puanları belirlemiş bazıları belirlememiş. Belirlemeyenler sınav tutanağına sınavdan başarısız oldunuz yazıp gönderiyor.

Benim olay ise tam tersi, sınava giriyosun ilanda yabancı dilden geçmek için kaç puan alınması gerektiği yok, Üniversitenin mevzuatına bakıyorsunuz ordada geçmek için bir puan yok.
Zaten sınav sonucun da 50 yada 60 alarak başarısız oldunuz yazıyor. Kaç puanı geçemediğiniz de yazmıyor.

Anayasa'nın 2. maddesinde belirtilen hukuk devleti, eylem ve işlemleri hukuka uygun, insan haklarına dayanan, bu hak ve özgürlükleri koruyup güçlendiren, her alanda adil bir hukuk düzeni kurup bunu geliştirerek sürdüren, Anayasa'ya aykırı durum ve tutumlardan kaçınan, hukukun üstün kurallarıyla kendini bağlı sayan, yargı denetimine açık olan devlettir.
Anayasa'nın 10. maddesinde yer verilen eşitlik ilkesi ile “Herkes, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir.” kuralına yer verilmiştir.
657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun “Temel İlkeler” başlıklı 3. Maddesinde kariyer ve liyakat ilkeleri benimsenmiştir. Aynı madde hükmünde;
“Kariyer: B) Devlet memurlarına, yaptıkları hizmetler için lüzumlu bilgilere ve yetişme şartlarına uygun şekilde, sınıfları içinde en yüksek derecelere kadar ilerleme imkanını sağlamaktır.”
“Liyakat: C) Devlet kamu hizmetleri görevlerine girmeyi, sınıflar içinde ilerleme ve yükselmeyi, görevin sona erdirilmesini liyakat sistemine dayandırmak ve bu sistemin eşit imkanlarla uygulanmasında Devlet memurlarını güvenliğe sahip kılmaktır.”
 
Üst