(Bu değerlendirme Eylül Yds sınavından sonra yazılmıştır.)
Ben 2013 mart-eylül arası yıldız teknik'te dil eğitimi aldım. Tecrübelerimi paylaşmak isterim.
Öncelikle üniversitenin kurumsal olarak yds'ye yönelik bir dil eğitimi için hazırlıklı olmadığını gördük.
Biz 3.dönem öğrencileri olmamıza rağmen işler spontane yürüyordu, oturmuş bir yapı yok.
Örneğin, biz kursa başladığımızda iki hafta, öğleci-haftasonu karışık bir program uygulandı. Daha sonra normale döndü.
Şimdi kurs bitiminde tekrar iki grubu öğleci yaptılar.
Lisans öğrencileri ile çakışmalar oluyor ve öyp'liler üvey evlat muamelesi görüyor.
Derslikler çok küçük, 15 öğrenci sınıfa girdiğinde 16.kişi ancak sınıfın ortasına oturabiliyor.
Uygulanacak müfredat ile ilgili sıkıntılar oldu. Önce 4 sınıf oluşturulmuştu ve hepsine seviyelerine göre kur sistemi uygulandı.
(Okuma-Dinleme-Yazma-Konuşma) Bizi sınavlar ilgilendirmez, biz size ingilizce öğreteceğiz dediler.
Ancak daha sonra biz öğrenciler olarak itiraz ettik ve bu sistemin bizi hiçbir sınavdan geçiremeyeceğini söyledik.
Kurs başladıktan 1,5 ay sonra 3 sınıf IELTS sınavına yönelik, 1 sınıf YDS sınavına yönelik bir program takip etmeye başladı.
Ancak biz yds grubu olarak YDS'nin 1 ay öne alınması ile 2,5 aylık bir zaman kaybı yaşamış olduk.
İzlenecek programın içeriği de Öyp Koordinatörü olarak görevlendirilen bir hocamız tarafından -haftalık olarak- belirleniyordu.
Ki bu bence çok yanlış bir uygulama. Müfredat bir kişinin inisiyatifine bırakılamayacak kadar önemli bir konudur.
Bununla ilgili bir komisyonun görevlendirilmesi ve içeriğin bir ekip tarafından, çok önceden titiz bir çalışmayla belirlenmesi daha isabetli olur diye düşünüyorum.
Bir de okul yönetimi ile öyp grubu arasında bir bütünlük sağlanamadı.
Kurs başında bir toplantı yapıldı. Bir de sınava yönelik gruplar oluşturulurken.
Onun dışında bir iletişim sağlanamadı. Öyp koordinatörümüzün (Onur Hoca) pozitif ve sıcak yaklaşımı dışında idareden hiçbir yardım alamadık.
Örneğin bazı kurslarda, kalacak yer temin edilmiş, servis imkanı sağlanmış, bazı sosyal faaliyetler yapılmış (piknik, gezi vb.).
Burda sadece okulun yemekhanesinden yemek yiyebilmemiz için ak.personel kartları verildi o kadar.
Haftanın her günü başka bir hocanın derslere gelmesi ciddi bir sorun oluşturdu.
Program bütünlüğü sağlanamadı. Biz iki veya en çok üç hocanın bir sınıfa girmesi gerektiğini ifade ettik.
Ancak dikkate alınmadı. (Ek ders dengeleri yüzünden)
Hocalarımızın tamamı insani olarak çok iyiydi. Bizimle diyalogları ve yaklaşım tarzları çok olumluydu.
Ancak bazıları alanında gerçekten çok iyiydi ve bize de çok faydalı oldular.
Örneğin Tolga hoca ve Asuman hoca YDS'de, Ali Çağrı hoca ile Ayten Hoca İELTS'de çok çok iyiler.
Özellikle Tolga hoca yds sınıfı için çok çabaladı.
Bununla birlikte malesef yds sınavına yabancı, ve vasatın altında olan hocalar da var.
İdarenin bu konuda mutlaka öyp öğrencilerinden dönüt alarak verimli olan hocaları bu programda görevlendirmesi gerekir diye düşünüyorum.
Sonuç: Yds sınıfından 8 kişi 65 üstü aldı, 8 kişi kaldı.
İelts 1. sınıftan 1 kişi hariç herkes sınavı geçti.
İelts 2. sınıf yarı yarıya geçti diye biliyorum
İelts 3. sınıf bu aralar sınava girecek
Kendi aranızda iyi organize olmanız, hocalarla ve idareyle sürekli diyalog halinde olmanız işinizi kolaylaştıracaktır.
selamlar....