Doktora İçin Dil Şartı 50 Olacak mı?

A

Akademik Forum

Guest
arkadaşlar biryerlere yönetmelik değişikliği için bir müracatınız oldu mu. gerçekten nerden biliyoruz değişeceğini. boşa ümitlenmeyelim.
 

zenisa

Öğrenci
konu hakkında net bir bilgim yok ama eğer üniversitede sağlam bir tanıdığınız yoksa ne yaparsanız yapın ne doktora nede yüksek lisans yapma imkanı var bunu bizzat üç kez yaşayarak öğrendim. doktora yapmak istedim elimde sadece alesim ve yds vardı tanıdığım yoktu maalesef:((
 
A

Akademik Forum

Guest
yahu düşeceğini nereden biliyorsunuz. iddalı bir cümle kurduğunuz zaman bunun dayanağını da basit bir linkle yanına atabilirsiniz heralde dimi?
 

kirpi

Öğrenci
YÖK Başkanı Yekta Saraç'ın YÖK yasası hakkındaki görüşü

"MAALESEF yüksek lisans derecesi, son yıllarda yapılan bazı düzenlemeler ile akademik bir derece olmaktan neredeyse çıkar hale geldi. Bu tekrar ele alınmalı ama ilk olarak doktora programlan için öngörülen kriterleri tekrar gözden geçirmeye başladık. Gerektiğine karar verirsek çok kısa bir süre içinde bununla ilgili kararları alacağız. Ayrıca üç öğretim üyesi ile öğrenci almaya başlayan bir programın üçüncü, dördüncü sınıflarda da aynı öğretim üyesi sayısı ile kalması da doğru değil. Doktora programları bir yeterliliğin ve yetkinliğin sonucudur; akademi, sipariş üzerine doktora veremez, diye düşünüyorum. Aksi takdirde bunun bedelini ülkenin istikbali öder."
Kaynak: Habertürk
 
Son düzenleme:

Nazmi

Akademikpersonel.org
Yönetici
YÖK Başkanı Yekta Saraç'ın YÖK yasası hakkındaki görüşü

"MAALESEF yüksek lisans derecesi, son yıllarda yapılan bazı düzenlemeler ile akademik bir derece olmaktan neredeyse çıkar hale geldi. Bu tekrar ele alınmalı ama ilk olarak doktora programlan için öngörülen kriterleri tekrar gözden geçirmeye başladık. Gerektiğine karar verirsek çok kısa bir süre içinde bununla ilgili kararları alacağız. Ayrıca üç öğretim üyesi ile öğrenci almaya başlayan bir programın üçüncü, dördüncü sınıflarda da aynı öğretim üyesi sayısı ile kalması da doğru değil. Doktora programları bir yeterliliğin ve yetkinliğin sonucudur; akademi, sipariş üzerine doktora veremez, diye düşünüyorum. Aksi takdirde bunun bedelini ülkenin istikbali öder."
Kaynak: Habertürk
Bence 65'e bile çekebilirler bu durumda..
 

Mi Ya

Öğrenci
dil puanının düşmesi ile ilgili bir girişim var mı? yoksa bir temenni mi dile getiriliyor.
Şahsen ben yükselebileceğini düşünüyorum. puanın düşürülmesi gibi bir durum olacağını sanmıyorum.
Kaldı ki 55 in daha nesi düşecek, yüksek lisansta dil şartı kaldırıldı, seviye zaten yerlerde.
 

trexq

Öğrenci
dil puanının düşmesi ile ilgili bir girişim var mı? yoksa bir temenni mi dile getiriliyor.
Şahsen ben yükselebileceğini düşünüyorum. puanın düşürülmesi gibi bir durum olacağını sanmıyorum.
Kaldı ki 55 in daha nesi düşecek, yüksek lisansta dil şartı kaldırıldı, seviye zaten yerlerde.

doktora yapan adamdan istenen dil puanı o kadar düşük ki sanki hedef ing bilmeyen doktoralılar yetiştirmek gibi. ben de yükseleceğini düşünüyorum her bölümden dünya kadar mezun varken bu kadar düşük seviyelerde dolaşmak büyük haksızlık.
 
Son düzenleme:

kirpi

Öğrenci
Neden 50 ye düşmesi zor? 2007 den önce bilim insanı, akademisyen yetişmiyor muydu? Kaldı ki bir kişi doktoraya başvurduysa belli bir birikimi var demektir. Yüksek lisans mülakatında 10 tane profesörün önünde ter içinde kaldığımı bilirim.
 
A

Akademik Forum

Guest
İşin tuhafı bir "yabancı" dil için bunca titizlenirken kendi dilinde yetkinliğin aranmaması. İngilizce'den başka yabancı dil yokmuş gibi herkes öyle kabullenmiş ki okurken içim sızladı. İngilizce dayatması diğer dil ve kültürlere uzak olmayı da doğallaştırıyor.
Yazık, eleştirimiz ve düzeltme isteklerimiz önce kendi dilimizle nitelikli üretim yapabilme konusunda olmalıydı. 18 yıldır bu camiadayım, İngilizce özette dilbilgisi hatası için geri çevrilen makaleler gördüm de bunca yıl ucube bir Türkçe ile yazılmış hiçbir metne eleştiri geldiğini görmedim.
YÖK'ün sömürgecilere aracı olmasını anlayabiliyorum da bilimadamlarının sorgusuz sualsiz bu temel üzerinden gitmesini anlayamıyorum.
Arkadaşlar evet yabancı dil gerekli ve yararlı ama dünyada tek dil bize dayatılan İngilizce mi? Diğer dillerde üretilen metinleri İngilizce süzgecinden geçirmeden anlayabilme ve yorumlayabilme özgürlüğü neden olmasın? Ha, denilebilir ki "şimdi sorunumuz bu değil, tartışmanın çıkış noktası farklı" ama yanlış temel üzerine inşa edilen yapıya itiraz etmemek olur mu?
 

Nazmi

Akademikpersonel.org
Yönetici
Admin bey sizde nereden çıkardınız 65 olacağını. Lütfen cümlelerimizi düzgün kuralım.
Nasıl bir cümle kurmuşum ki düzgünleştiriyorsunuz? Kurduğum cümle de gayet düzgün ve YÖK başkanı kriterleri yenileme söylemine uygundur işinize gelmedi diye bana böyle söyleyemezsiniz. Herkes gibi ben de kendi fikrimi söylüyorum sırf ben söyledim diye oluyorsa 40'a çeksinler siz de mutlu olun.
 
A

Akademik Forum

Guest
Dil şartının yükselmesi zaten yeterli doktora mezunu veremeyen ülkemizi diğer ülkelerden dahada geri bırakacaktır.Her alanda ihityacımız olan doktoralı uzman sayısını arttırmamız gerekmektedir.Bilimde zaten dünya genelindeki sıralamamız bellidir.Madem dil kalite sağlıyormuş ozaman başarı nerde diye sormak lazım.Bilim dile bağlı bir şey değildir.Yenilik yapmak için bir insana kendi zekası ve azmi yeterlidir.Ülkemizin her alanda ihtiyacı olan araştırmacıların önü açılmalıdır.Üniversitelerde bazı akademisyenlerin biz zorluk çektik diğerleride çeksin mantığı ile yaklaşmaları sonderece yanlış ve ülke menfaatlerine aykırıdır.Bu bize hem zaman kaybettirmekte, hemde yetişmiş istekli araştırmacıların kaybına yol açmaktadır.Kaldıki ülkemizde yapılan yabancı dil sınavlarının durumuda ortadadır.Sonuç olarak dil puanının yükseltilmesi demek yıllık verilen doktora mezunu sayısının en az yarı yarıya düşmesi demektir.Buda ülkemizin gelişimini ve gelişim hedeflerini önemli ölçüde sekteye uğratabilecek ve gelecek hedefleri ile bağdaşmayan bir durumdur.
Sonuç olarak
1.Kaliteden bahsedenler bunu dile bağlamaları gerçekçi değildir.
2.Akademisyenlik yurt dışına gidip 3-5 kelime konuşmak gezip gelmek değildir.
3.Akademisyenlik ülkemize özgü değerlere değer katmak, katma değer yaratmaktır.
4.Akademisyenlik genç nesillerin önünü kesmeye uğraşarak nesilleri kaybetmek değil önünü açarak bilim insanı sayısını arttırmaktır.
5.Genç insanların önüne çıkarılan her gereksiz engel kaliteyi arttırmaz aksine kalitesizliğe yol açar.
Lütfen önyargılarımızdan kurtulalım.
 
Üst