YÖK Başkanlığının Üniversitelere Kadro Verme Yetkisi Kaldırıldı...

agoodperson

Öğrenci
Bugün üniversitede personel daire başkanı ile görüştüm.
YÖK yönetmelikle ilgili üniversitelere yazı göndermiş. Yönetmelik sonuçları itibariyle akademiye büyük zararlar verecek.
5 aylık bekleme süresinde ortaya çıkan şey akademiye içinden çıkılmaz bir sürü sorun oluşacak.

Yeni yönetmeliğin getirdikleri:
1- Tüm öğretim elemanları norm kadroya tabi olacak. Araştırma görevlisi de dahil. Örneğin bir bölümde 6 öğretim elemanı varsa o bölüme 1 tane araştırma görevlisi almak bile çok zor olacak. Çünkü bu bölümdeki öğretim elemanlarının bir üst ünvana geçmesi gerekir ki yer açılabilsin. (örneğin dr. öğrt. üyesi doçent olmalı ki araştırma görevlisi için yer açılabilsin.)

2- YÖK'ün emriyle tüm üniversitelerde öğrencisi olmayan bölümler ile bu yıl öğrenci kaydı olmayan bölümler kapatılıyor. Bu ara üniversite senatoları her gün toplanıp bölüm kapatma kararları alıyorlar. Bu bölümlerdeki akademisyenler en yakın başka bölümlere kaydırılacak. Buda o bölümlerdeki norm kadronun dolmasına neden olacak. Böyle o bölüm için yeni kadro açılamayacak.

3- Fakültelerde öğretim görevlisi kadroları artık olmayacak. Sadece MYO'ların bazı bölümlerinde öğretim görevlisi kadrosu açılabilecek. Öğretim görevlisi kadrosu bekleyen yüksek lisans mezunu veya doktorası devam edenler öğretim görevlisi olma şansını kaybedecek. Bu kişiler ancak doktorayı bitirdikten sonra o alanda kadro bulabilirse öğretim üyeliğine başvurabilecekler. Norm kadro bunun önünde büyük bir engel olacak.

4- Şuan devlet üniversiteleri norm çalışması yapıyor. Sayılar YÖK'e bildirilecek. Bu çalışma ocakta ancak bitermiş. Çalışma bitmeyene kadar YÖK kadro ilanlarına izin vermeyecek. Yeni kadro ilanları ancak şubat ayında çıkabilecek. Çok az kadro ilanı çıkacak norm kadrodan dolayı.

5- Rektörler artık istedikleri gibi kadro açamayacak. Yönetmelikten önce rektörlerin böyle bir hakkı vardı. Bu yönetmelik rektörlerin elini kolunu bağlıyor.

6- Yeni yönetmelik üniversitelere tamamen bir sınırlama getiriyor. Kadro bekleyen akademisyenler büyük hayal kırıklığı yaşayacak. Akademi dünyasında beyin göçü hızlanacak. Kadro alamayan çok akademisyen çareyi Avrupaya gitmekte bulacak.

Burada yazanların çoğuna katılıyorum. Fakat 3. maddede bir bölüme katılmıyorum. Şöyle ki, evet artık fakültelerde öğr. gör. olabilmek imkansız. Fakat zaten imkansıza yakındı. Burası tamam. Lakin ben MYO'ların "bazı" bölümlerine değil "çoğu" bölümüne öğr. gör. alımına devam edileceğini düşünüyorum. Her yer MYO dolu ve MYO'larda ciddi öğretim elemanı ihtiyacı var. Genellikle MYO'lara öğretim üyesi kadrosu verilmez. Dolayısıyla ilgili açık öğr. gör. kadrolarıyla doldurulmaya devam edecektir. MYO'lardaki öğr. gör.lerin önemli bir bölümünün yüksek lisansı dahi yok. Burada öyle bir şey yazmıyor fakat hal böyleyken MYO'lara DR olmayan öğr. gör. almamak diye bir durum ülkemiz için gerçekçi değil. Özetle, MYO'ların ders verecek öğretim görevlilerine ihtiyacı var ve bu oran çoğunlukla yüksek lisans mezunu kişilerle karşılanacaktır.

Bu arada, yüksek lisansı olmayanlar öğretim görevliliğini maalesef unutmalı (çooook özel (!) alanlar dışında). O maddeden dönüş olmaz. Zaten o madde bu yeni yönetmelikten birkaç ay önce getirilmişti. Etraf YL, DR mezunu işsizlerle doluyken deneyime kimse dönüp bakmaz kusura bakmayın. Doğrusu budur demiyorum. Fakat tecrübelerime dayanarak olacağın bu olduğunu düşünüyorum.
 

yasarayanoglu

Yardımcı Editör
Yaşar hocaya aynı sorular sayısızca geldi ki ben adamın sabrına hayranım, yarın birgün Rektör olursam ilk çalışmak istediğim adamdır. Ancak arkadaşlar net konuları bile tekraren soruyorsunuz

Hocam o makama hakkınızla geleceğinize şüphem yok inşallah bize de görmek nasip olur. Sorularla ilgili sorun yok ben elimden geldiğince bilgimin fikrimin el verdiğince cevaplamaya çalışırım şuan açıkta olsam da uzun süre bir fiil öğretim görevlisi olarak çalıştığım için cevaplamaya alışkınım yeter ki bir faydam dokunsun aydınlatıcı olabilsin yanıtlarım.

Bugün üniversitede personel daire başkanı ile görüştüm.
YÖK yönetmelikle ilgili üniversitelere yazı göndermiş. Yönetmelik sonuçları itibariyle akademiye büyük zararlar verecek.
5 aylık bekleme süresinde ortaya çıkan şey akademiye içinden çıkılmaz bir sürü sorun oluşacak.

Yeni yönetmeliğin getirdikleri:
1- Tüm öğretim elemanları norm kadroya tabi olacak. Araştırma görevlisi de dahil. Örneğin bir bölümde 6 öğretim elemanı varsa o bölüme 1 tane araştırma görevlisi almak bile çok zor olacak. Çünkü bu bölümdeki öğretim elemanlarının bir üst ünvana geçmesi gerekir ki yer açılabilsin. (örneğin dr. öğrt. üyesi doçent olmalı ki araştırma görevlisi için yer açılabilsin.)

2- YÖK'ün emriyle tüm üniversitelerde öğrencisi olmayan bölümler ile bu yıl öğrenci kaydı olmayan bölümler kapatılıyor. Bu ara üniversite senatoları her gün toplanıp bölüm kapatma kararları alıyorlar. Bu bölümlerdeki akademisyenler en yakın başka bölümlere kaydırılacak. Buda o bölümlerdeki norm kadronun dolmasına neden olacak. Böyle o bölüm için yeni kadro açılamayacak.

3- Fakültelerde öğretim görevlisi kadroları artık olmayacak. Sadece MYO'ların bazı bölümlerinde öğretim görevlisi kadrosu açılabilecek. Öğretim görevlisi kadrosu bekleyen yüksek lisans mezunu veya doktorası devam edenler öğretim görevlisi olma şansını kaybedecek. Bu kişiler ancak doktorayı bitirdikten sonra o alanda kadro bulabilirse öğretim üyeliğine başvurabilecekler. Norm kadro bunun önünde büyük bir engel olacak.

4- Şuan devlet üniversiteleri norm çalışması yapıyor. Sayılar YÖK'e bildirilecek. Bu çalışma ocakta ancak bitermiş. Çalışma bitmeyene kadar YÖK kadro ilanlarına izin vermeyecek. Yeni kadro ilanları ancak şubat ayında çıkabilecek. Çok az kadro ilanı çıkacak norm kadrodan dolayı.

5- Rektörler artık istedikleri gibi kadro açamayacak. Yönetmelikten önce rektörlerin böyle bir hakkı vardı. Bu yönetmelik rektörlerin elini kolunu bağlıyor.

6- Yeni yönetmelik üniversitelere tamamen bir sınırlama getiriyor. Kadro bekleyen akademisyenler büyük hayal kırıklığı yaşayacak. Akademi dünyasında beyin göçü hızlanacak. Kadro alamayan çok akademisyen çareyi Avrupaya gitmekte bulacak.

Yaşar hocam bununla ilgili görüşlerinizi nedir acaba?

Dediğiniz gibi yaşar hocamızdan haber bekliyoruz

Birinci madde de yazılanlara kısmen katılıyorum ancak kesin hüküm kurmak için işler halini görmek gerekiyor Doçent hocalar öğrenci kaydı, sınav gözetmenliği vs yapmaya başladığında kopacak gürültüyü tahmin edebilirsiniz.. (Katıldığım kısım Dr.Öğ.Üyesinin Doçent olmasıyla Ar.Gör. kadrosu açılması değil çünkü 2/3 kuralı unvan bazlı olacak)

İkinci maddeyle ilgili böyle bir EMİR gelip gelmediğini bilmiyorum, duymadım. Bu çok iddialı bir cümle bunu nereden duyduğunuzu sormak isterim? Ama şu kadarını söyleyeyim bölüm kapatmak öyle hadi bakalım kapattım diyerek yapılabilen bir şey değil. Ayrıca bir alandaki akademisyeni (en yakın ne demekse) başka bir alana kaydırmak nasıl bir mantıktır çözemedim. Örneğin Uluslararası İlişkiler Siyasi Tarih anabilim dalı öğretim üyesini yakın alan diye Tarih bölümüne mi alacaklar? Böyle bir sistem kolonya cumhuriyeti muz üniversitesinde gerçekleşebilir belki! (Ayrıca belirtmeyi unutmuşum ekleyeyim öğretim üyesi üniversite içinde başka bir bölüme geçecek olsa bile bu ilanla yapılıyor yani kadro kaydırma gibi bir durum söz konusu değil.)

Üçüncü maddeye bakarsak fakültelerde zaten yıllardır öğretim görevlisi alımı yapılmıyor bazen vakıf üniversiteleri alıyordu onlar da doktora şartı koyuyordu. "Öğretim görevlisi kadrosu bekleyen yüksek lisans mezunu veya doktorası devam edenler öğretim görevlisi olma şansını kaybedecek." Cümlesinin bu maddede ne amaçla kullanıldığını şahsen anlamadım.

Dördüncü maddeye gelince bu tahminden öteye gidemez kaldı ki her üniversitenin çalışmasını bitirme süresi ile ilgili genelleme yapmak imkansız..

Rektörlerin daha önce de öyle kafasına estikçe kadro açma hakkı yoktu bundan sonra da olmayacak. Akademiye ne kadar yakınsınız bilmiyorum ama YÖK eskiden ah canım şu rektör kadro kullanım izni istiyor hemen verelim demiyordu. Şuandan itibaren ise norma göre hakkı varsa rahatça kullanacaklar eskiye oranla tek zorlanacakları nokta atama yapılacak kadronun tercihe değil yönetmeliğe bağlı olması..

Son maddeye gelirsek bu zaten hali hazırda yaşadığımız bir gerçek..

Norm Kadro Yönetmeliği ile ilgili genel yorumum ise inanın bu yönetmelik belki senesini bile doldurmadan yürürlükten kaldırılacaktır. Bugün üniversitelerin sessiz oluşunun belli sebepleri var birincisi hemen bu ay içinde 20'ye yakın ve Nisan döneminde de bir o kadar Rektörün görev süresi doluyor yani atama sürecindeler isteseler de ses çıkaramazlar. Ve hatırladığım kadarıyla yine bir o kadar üniversiteye de yeni Rektör ataması yapıldı onlar da o nedenle sessiz (şimdilik). Ve tabi ki CB hükumet sisteminin yeni oluşu hızlı değişim herkesi birazcık sessizleştirdi tüm sistem yerine oturunca gürültü yükselecektir aksayan yerlerden..
 
Son düzenleme:

physics.

Öğrenci
Yaşar Hocam saygılar tüm mesajlarınızı okuyorum, bölümümle ilgili özel olacak ama yorumunuzu merak ediyorum.
Ben fizik bölümünde yüksek lisans yapıyorum ve Ales,Yds puanlarım da iyi durumda.
Normalde bizim bölüm için malum yönetmelik süreci olmasaydı 1 tane araştırma görevlisi kadrosu açılacaktı fakat maalesef olmadı.
Ve şuan bizim bölümde şubat ayında hiç araştırma görevlisi kalmıyor,hepsinin görev süresi doluyor.Hatta şuan bile yetmiyor ve yüksek lisans öğrencilerinden part time laboratuar görevlisi alındı.Çünkü malumunuz bizim bölümde laboratuar yükü çok ağır.Bölümün kendi lisans,yüksek lisans ve doktora öğrencisinin yükünün yanında bir çok fakülteye de fizik laboratuar uygulamaları var.
Öğretim üyesi sayısı da norm kadronun üstündedir diye düşünüyorum.Bu bizim araştırma görevlisi alımını etkiler mi bu durumda?
Yönetmeliklerden önce onaylanan araştırma görevlisi alımı yapılır mı yoksa yeni yönetmeliğe göre yeniden kadro onayı mı gerekecek?
Yani şuan aşırı elzem bir durum var yorumunuzu merak ediyorum.

Biraz uzun oldu sanırım, teşekkürler şimdiden...
 

yasarayanoglu

Yardımcı Editör
Yaşar Hocam saygılar tüm mesajlarınızı okuyorum, bölümümle ilgili özel olacak ama yorumunuzu merak ediyorum.
Ben fizik bölümünde yüksek lisans yapıyorum ve Ales,Yds puanlarım da iyi durumda.
Normalde bizim bölüm için malum yönetmelik süreci olmasaydı 1 tane araştırma görevlisi kadrosu açılacaktı fakat maalesef olmadı.
Ve şuan bizim bölümde şubat ayında hiç araştırma görevlisi kalmıyor,hepsinin görev süresi doluyor.Hatta şuan bile yetmiyor ve yüksek lisans öğrencilerinden part time laboratuar görevlisi alındı.Çünkü malumunuz bizim bölümde laboratuar yükü çok ağır.Bölümün kendi lisans,yüksek lisans ve doktora öğrencisinin yükünün yanında bir çok fakülteye de fizik laboratuar uygulamaları var.
Öğretim üyesi sayısı da norm kadronun üstündedir diye düşünüyorum.Bu bizim araştırma görevlisi alımını etkiler mi bu durumda?
Yönetmeliklerden önce onaylanan araştırma görevlisi alımı yapılır mı yoksa yeni yönetmeliğe göre yeniden kadro onayı mı gerekecek?
Yani şuan aşırı elzem bir durum var yorumunuzu merak ediyorum.
Biraz uzun oldu sanırım, teşekkürler şimdiden...

Bölüme özel bir soru gibi görünse de geneli ilgilendiren bir yorum yapabilirim. Bölümlerde bulunan Öğretim Üyesi sayısı ile Araştırma Görevlisi sayısı birbirini etkilemez. Öğretim Üyesinin görev tanımı bambaşka Araştırma Görevlisinin ki bambaşka. İkisi birbirinden ayrı değerlendirileceği için Norm Kadro Yönetmeliğinde Ar.Gör. kadroları ile ilgili özel madde var zaten. Daha önceden yapılan planlama senatonun norm kadro belirleme sürecinde göz önüne alınacaktır. Bölümde durum anlattığınız gibi ise muhakkak alım yapılacaktır bölüm yüküne göre belki sayı bile artabilir.

BU ARADA ARTIK NORM FAZLASI DIŞINDA YÖK KADRO ONAYI DİYE BİR UYGULAMA YOK..
 
Son düzenleme:
F

Forumda

Guest
Merhabalar...

Merhabalar, madde 8'i okuduğum zaman ilanların resmi gazetede yayınlanacağı sonucuna varamamaktayım. Maddede üniversite kurumlarının kendisinin ilan edeceğini belirtmekte. Acaba gözümden kaçan bir şey bulunmakta mıdır?
İlgili madde aşağıya eklenmiştir:
"MADDE 8 – (1) Öğretim üyesi dışındaki öğretim elemanı kadroları 15/7/2018 tarihli ve 30479 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 10 sayılı Resmî Gazete Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 5 inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca yükseköğretim kurumları tarafından ilan edilir."

İyi akşamlar dilerim...
 
F

Forumda

Guest
Tekrar merhabalar, 10 sayılı Resmi Gazete'den Madde 5'in ikinci fıkrasını incelemiş bulunmaktayım. Bu nedenle Madde 8' yönelik olarak yönelttiğim sorunun dikkate alınmasına gerek kalmamıştır. Merak eden meslektaşlarımın soru işaretlerini gidermesi için atıf yapılan maddeyi aşağıya ekledim.

10 sayılı Resmi Gazete'den Madde 5'in ikinci fıkrası hakkında:

"MADDE 5- (1) Resmî Gazete’nin İlan Bölümünde; kamu kurum ve kuruluşları, bankalar,
kamuya yararlı dernekler ve vergi muafiyeti tanınan vakıfların duyuru niteliğindeki metinleri
yayımlanır.
(2) Kamu kurum ve kuruluşları, personel alımına ilişkin tüm ilanlarını (ihtiyacını okullara
öğrenci almak suretiyle karşılayanlar dâhil), Resmî Gazete ile Cumhurbaşkanınca belirlenen
kurumun internet sitesi ve kendi internet sitelerinde duyurur. "
 

Ph.D.

Öğrenci
YÖK bunca insanı aylardır bekletti, bazı insanların ALES/YDS süreleri geçti, kimilerinin Arş. Gör. kadroları için 35 yaş sınırı doldu. Bence bunun telafi edilmesi gerek. Ama söz konusu kurum YÖK olunca bu konuda insanın aklına hiç de olumlu düşünceler gelmiyor. Yılların tecrübesi olarak şunu söyleyebilirim, maalesef ki mevcut düzenlemeler ile akademik sistemde olumlu yönde gelişmelerin olacağını hiç sanmıyorum. Torpili, amcası, dayısı olanlar yine makama mevkiye oturacaklar, kadroyu gerçek manada hak eden insanlar ise daha çok çalışmak ve daha da gayret göstermek durumunda kalacak gibi görünüyor. En çok canımı sıkan nokta YÖK'e ayar verebilecek ve kulağını çekebilecek bir babayiğidin olmaması. Devletin en üst kademelerine bile kafa tutabilen, sorumsuz ve üçkağıtçı bir kurum. Başka da söyleyecek bir şey yok.
 

legendary

Öğrenci
Hem norm kadro hem de alım usullerini belirleyen yönetmelikler yayımlandı. Düşüncelerim şöyle:

Yeni yönetmelikte öğretim görevlisi alımı için "(3) Öğretim görevlisi kadrosuna başvuracak adaylarda en az tezli yüksek lisans derecesine sahip olmak şartı aranır." maddesi getirilmiş. Yani lisans mezuniyetine ilave olarak iş tecrübesi olanlar artık başvurmayacak. Ancak ilan metinlerinin artık YÖK onayına gerek kalmaksızın doğrudan resmi gazetede yayınlanacağını ve atamaların da yine rektörlükçe yapılacağını düşünürsek öğretim görevlisi ilanlarının sadece "...... alanında tezli yüksek lisans mezunu olmak" şartıyla çıkacağını beklemek ne kadar doğru olur bilemiyorum. Her üniversite bu yönetmeliği kendine göre yorumlayabilir. Ki önceden de tek yönetmelik vardı ancak farklı uygulamalar sıklıkla olabiliyordu.

Tezli yüksek lisans derecesinin bir üst derecesi doktora eğitimi olduğuna göre, doktora yapıyor olmak/doktora mezunu olmak ve şu kadar yıl iş tecrübesine sahip olmak şeklinde ilanların çıkması muhtemel diye düşünüyorum. Bu durumda lisans mezunu sıfatıyla doktora yapan birisine veya tezsiz yüksek lisans mezunu olarak doktora yapan birisine bu tarz kadrolara atanma imkanı verir düşüncesindeyim. Kısaca rektörlük makamı istedikten sonra uygun bir ilan çıkarılır ve istenen kişi de bu kadroya pekala atanabilir.

Uzun yıllar boyunca öğretim görevlisi alımlarında tezli-tezsiz ayrımı olmamıştı. Özel şartlar bölümünde genellikle "... alanında yüksek lisans mezunu olmak" ibareleri yer almaktaydı.

Bu alandaki ilk ayrım 6.2.2013 tarihinde oldu ve bu tarih sonrasında tezsiz yüksek lisans programına başlayanların doktora eğitimine yüksek lisans mezunu sıfatıyla başvurmaları engellendi. Yani bu tarih sonrası tezsiz yüksek lisans programına başlayıp mezun olanlar doktora başvuruları açısından artık lisans mezunu olarak kabul edilmiş oldular.

İkinci ayrım ise 14.03.2016 tarihinde oldu. Öğretim görevlisi alımlarında en az tezli yüksek lisans mezunu olmak veya lisans mezunu olmak ve belgelendirmek kaydıyla alanında en az iki yıl tecrübeli olmak şartı getirildi. Bu değişiklik öncesinde tezsiz yüksek lisans mezun olanlara/tezsiz yüksek lisans programına kayıtlı olanlara (mezun olmaları durumunda) ise bu mezuniyetlerinin 2 yıl tecrübe yerine sayılacağına yönelik bir muafiyet getirildi. Yani tezsiz yüksek lisans mezunlarının öğretim görevlisi ilanlarına yüksek lisans mezunu sıfatıyla başvurmaları engellenmiş oldu. Bu başvurular açısından tezsiz yüksek lisans mezunları lisans mezunu olarak kabul edildi ve eğer varsa ve ilan metni de müsaade ediyorsa belgelendirebildikleri tecrübelerine istinaden başvuruları kabul edildi.

Önceki tüm yönetmelikler ortadan kaldırılarak yani önceki dönemlerde yönetmelikte yer alan ve hak kayıplarını önleyen tüm muafiyetler ortadan kaldırılarak sıfırdan bir yönetmelik yapılmış oldu. Ve bence yeni mağduriyetler yaratıldı. Mutlaka yukarıda anlattığım sürece uygun bu yönetmelik için de muafiyet maddeleri eklenmelidir. Mümkün olan tüm kanallardan buradaki düşüncelerimi dile getireceğim. Bir gelişme olursa buradan paylaşırım.
 
A

Akdmkruya12

Guest
Araştırma görevlisi kadroları

Yahu [MENTION=103373]yasarayanoglu[/MENTION] hocam, sizin gibi tecrübeli bir hocamız ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ kadroları hususunda yönetmelik maddesini nasıl gözünden kaçırıyor anlamıyorum! Araştırma görevlisi kadroları yönetmelikte hiçbir kıstasa tabi değil! Bölüm başına şu kadar, 2/3, 1/2 tarzı hesaplamalara da dahil değil!

Araştırm görevlisi kadrolarının adedini ve bölümlere dağılımını belirleyecek tek yetkili kurum REKTÖR, SENATO ve akademik birimleridir! 2018 merkezi bütçesinden üniversitelere ayrılmış olan arş ve öğr görevlisi kadro sayısı dahilinde rektörülükler DİLEDİĞİ bölüme araştırma görevlisi kadrosu açabilir! İster o bölümde 10 tane araştırma görevlisi olsun, isterse hiç olmasın. Memurlar.net'te bunun böyle olduğunu ifade etti zaten. Saygılarımla yaşar hocam.
 

EYMENS

Öğrenci
Önceki tüm yönetmelikler ortadan kaldırılarak yani önceki dönemlerde yönetmelikte yer alan ve hak kayıplarını önleyen tüm muafiyetler ortadan kaldırılarak sıfırdan bir yönetmelik yapılmış oldu. Ve bence yeni mağduriyetler yaratıldı. Mutlaka yukarıda anlattığım sürece uygun bu yönetmelik için de muafiyet maddeleri eklenmelidir. Mümkün olan tüm kanallardan buradaki düşüncelerimi dile getireceğim. Bir gelişme olursa buradan paylaşırım.[/QUOTE]




Öncelikli alanlar demese mağduriyet konusunda haklısın kardeşim de yökün belirleyeceği alanlar dışındaki kadrolara alınacak öğretim görevlisi ilanlarına deneyim şartının kaldırılması kadar yerinde bir karar daha YOK bence! Kusura bakma da ben tezliyi 2 senede bitirip bir yandan da formasyon alırken(2milyar verip bu ülkede hiç bişeye de yaramayacağını bile bile);üzerine dil vs. koyup ales sınavlarına 2009'dan beri kesintisiz başvurup ne alırsam alayım tekrar ve tekrar giriyorken! Bunun yanında 2 tane farklı doktoraya birden giriyorsam, o arkadaş lisans mezuniyetinden sonra gidip 2 sene çalıştı diye benimle denk görülmeli miydi sence? Asıl mağduriyet buydu düzeltilmiş bence, NASIL OLDUYSA HAYRET ona da çok şaşıdım açıkcası da. Bence sevinilecek tek haber bu kusura bakmayın da herkes kendi köşesinde oynasın ben fen edebiyat mezunuyum, başkası 2 sene dershanede çalıştı ve sgk primi yattı diye benim master ve doktora emeklerim hiçe sayılıyordu, zaten dayımız amcamız yok ee ne olacak? Allah razı gelir mi buna elbet birgün güneş bize de doğacak o zaman işte bende ADALET için savaşacağım bi yerlere gelirsem; yani özetle asıl mağdur bizdik, tek isabetli karar bu olmuş boşversenize, onun dışında konuyu da çok güzel toparlamışsın eline sağlık . .
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

yasarayanoglu

Yardımcı Editör
Yahu [MENTION=103373]yasarayanoglu[/MENTION] hocam, sizin gibi tecrübeli bir hocamız ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ kadroları hususunda yönetmelik maddesini nasıl gözünden kaçırıyor anlamıyorum! Araştırma görevlisi kadroları yönetmelikte hiçbir kıstasa tabi değil! Bölüm başına şu kadar, 2/3, 1/2 tarzı hesaplamalara da dahil değil!

Araştırm görevlisi kadrolarının adedini ve bölümlere dağılımını belirleyecek tek yetkili kurum REKTÖR, SENATO ve akademik birimleridir! 2018 merkezi bütçesinden üniversitelere ayrılmış olan arş ve öğr görevlisi kadro sayısı dahilinde rektörülükler DİLEDİĞİ bölüme araştırma görevlisi kadrosu açabilir! İster o bölümde 10 tane araştırma görevlisi olsun, isterse hiç olmasın. Memurlar.net'te bunun böyle olduğunu ifade etti zaten. Saygılarımla yaşar hocam.

Benim hangi yorumuma karşılık yazdınız bu mesajı anlayamadım? Ben 2/3 kuralı Ar.Gör.leri bağlamıyor öğretim üyesi sayısı ile Ar.Gör. sayılarının bağlantısı yok vs vs tek tek yazmayayım şimdi yazdım zaten. Dediğim gibi hangi mesajıma karşılık bilmiyorum ama üzülerek belirtmeliyim ki yazdıklarımı eksik okumuş yahut yanlış yorumlamışsınız. Selamlar..
 
A

Akdmkruya12

Guest
Eksik okumadım sayın [MENTION=103373]yasarayanoglu[/MENTION] hocam. Siz demediniz mi arş gör kadroları da yönetmeliğe tabi? Aralık ayı gelmeden ilana çıkamazlar da dediniz.
 
T

Talisa

Guest
???

Arkadaşlar bir çoğunuz yönetmeliği yanlış yorumluyor. Örneğin, ALES ile ilgili ''Yüksek Öğretim Kurulu tarafından yaptırılan" ifadesi....Bu ifade herhangi bir değişikliğe atıfta bulunmuyor. ALES sınavını zaten YÖK, ÖSYM'ye yaptırıyor. Sınavdaki soru dağılımını daha zaten YÖK belirliyor. Bu ifade bütün yönetmeliklerde de kullanılıyor. Buradan nasıl YÖKDİL' e benzer yeni bir ALES yorumunu çıkarıyorsunuz, gerçekten anlamak zor.
 

selam5454

Öğrenci
ar.gör bu yönetmeliğe tabi değilse de neden ilanlara çıkılmıyor.. hazırda bekeleyen hiç üniv yok muydu... demek ki yök el altından mani oluyor .. yani ilana mani birşey yok ama ilan da yok
 

yasarayanoglu

Yardımcı Editör
Eksik okumadım sayın [MENTION=103373]yasarayanoglu[/MENTION] hocam. Siz demediniz mi arş gör kadroları da yönetmeliğe tabi? Aralık ayı gelmeden ilana çıkamazlar da dediniz.

Bakın yazdıklarınızla yönetmeliğe tabi olup olmaması farklı şeyler bu bir. İkincisi yonetmeliğin ilgili maddesini paylaştım ne diyor orada Ar.Gör. Norm Kadrolarını birimlerin görüşü ile Senato belirler kadro kullanımını Yonetim Kurulu kararıyla Rektörler yapar. Şimdi buradan siz ne anlıyorsunuz? O kadrolar için de bir norm çalışması yapılacak. Bunları bir kaç defa yazdım eksik okumadıysanız burada neye itirazınız var bilemiyorum ama durum bu.

Üçüncüsü yazdığım hiçbir yorumda Ar.Gör. Kadrolarının 2/3 kuralına tabi olduğunu yazmadım ama aksini yazdım bunu da yanlış anlamışsınız sanıyorum. Her ne ise karşılıklı konuşmak istiyorsanız lütfen üye olup özel mesaj yazınız tüm mesajlara dönüş yapıyorum. Selamlar..
 
Son düzenleme:
A

Akdmkruya12

Guest
Aslında anlaşamadığımız tek husus şu, arş gör norm kadrolarının belirlenmesini YÖK yönetmeliği değil, Rektörlük belirleyecek! Yani rektörlüğü arş gör norm kadrosunu belirlerken kısıtlayacak hiçbir madde koyulmamış. Ben bunu söylüyorum yaşar hocam. Hemfikir miyiz?
 

yasarayanoglu

Yardımcı Editör
Aslında anlaşamadığımız tek husus şu, arş gör norm kadrolarının belirlenmesini YÖK yönetmeliği değil, Rektörlük belirleyecek! Yani rektörlüğü arş gör norm kadrosunu belirlerken kısıtlayacak hiçbir madde koyulmamış. Ben bunu söylüyorum yaşar hocam. Hemfikir miyiz?

Kıymetli hocam ben hiç YÖK belirleyecek demedim ki zaten anlaşamadığımız birşey yok daha eski yorumlarımı okursanız bu konuda YÖK ün değil üniversitelerin yetkili olacağını belirtmiştim zaten. Kısıtlanmayacak derken o da şöyle norm belirlenecek burada da elbette makul ölçütlere göre makul kadrolar belirlenmesi beklenecektir. YÖK en ufak rahatsızlık duyduğunda mutlaka müdahale eder bunu da es geçmemek gerekir. Büyük oranda hemfikiriz yani:)
 
Son düzenleme:
Üst