Herkese Merhaba,
Uzun zamandır bu konuyu takip ediyorum. Dr. öğr. üyesiyim ve aynı zamanda bölüm başkan yardımcısıyım. Özetle: bu yönetmelik işinin içinden çıkılacak gibi değil. Zaten saçma sapan hazırlanmış, kısa bir yönetmelik ve bir dolu da mantık hatası barındırıyor.
Asgari kadro sayısı nedir hala bilen yok. Biliyorsunuz norm kadro = asgari kadro x üniversite katsayısı olarak hesplanıyor. Benim üniversitem asgari kadroyu 3 olarak yorumluyor (bir bölüm açmak için gereken sayı) ve her bölüm için 3x4=12 gibi saçma sapan bir sayı ortaya çıkıyor. 1000 öğrencisi olan bölümün de kadrosu 12, 100 öğrencisi olan bölümün de kadrosu 12 çıkıyor. Aldığımız duyumlara göre diğer üniversitlerde farklı yorumlar var. Bazı üniversite asgari sayıyı bölümlere bırakmış, bazısı 6 alıyor. Şu an tam bir kaos sözkonusu.
Biz MEB'in rakamlarını bizim bölümümüze uygulayalım dedik. Tabi ki yanlış bir uygulama, ama ilk bu norm kadro işi orada çıkmış. Rakam kaç çıkıyor diye merak ettik. MEB norm kadroları mantıklı olarak öğrenci sayısına göre hesaplıyor. Şube başına 20 öğrenci diyor ve bir hoca haftada 21 saat derse giriyor. Bu rakamları bizim bölüme uygulayınca minimum 20 öü gerekiyor ve biz şu an 18 kişiyiz. Yani rakam çok mantıksız çıkmıyor. Tabi daha araştırma, idari görev, topluma hizmet gibi eklemediğimiz bir dolu yük var. Bu rakam sadece eğitim öğretime devam etmek için gereken minimum sayı.
Sonra, bu 2/3 oranı da çok sıkıntılı. Bölümümüzde 13 profesör var şu an profesörlüğü gelmiş bir doçent hocamız 2 kişinin emekliliğini beklemek zorunda. Ve inanın hem araştırma hem topluma hizmet olarak ünvanı %100 hakeden bir insan. Şimdi bu hocamız yıllarca bekleycek, hatta ironik olarak yurtdışına geri dönmeyi düşünüyor. Biz bu konuda da bir hesap yaptık. İnsanlar 5 sene y.doç, 5 sene doçent, 35 sene prof olarak kalıyor. Bu durumda ister istemez bu 2/3 oranı işlemez. Dengeye ulaşmış bir bölümde bu oran otomatik %80 civarı profesör çıkıyor.
Cumhurbaşkanlığı kararnamesinde yök'ten kadro kullandırma izinleri alınmıştı ama bence yök bu yetkiyi vermemek içi elinden geleni yapıyor. Bu saçma yönetmelik ile bence Cumhurbaşkanı'nın kararına da aykırı iş yapıyorlar.
Üniversiteler bu norm kadro işinin içinden nasıl çıkacak belli değil. Eğer bu yönetmelik acilen değişmezse olan genç akademisyenlere olacak.
Saygıdeğer hocam, çok güzel izah etmişsiniz. Eksik olmayın. Ben de yakın zamanda bir hocamdan benzer şeyleri duymuştum. Artık eminim diyebilirim. Teşekkür ederim.
Merhaba arkadaşlar, bir sorum olacak. Myo'da öğretim görevlisi kadrolarına yüksek lisans mezuniyeti şartının yanında dil şartı istenir mi acaba? Mesela Türk Dili kadrosu için böyle bir şart istenebilir mi?
Merhaba arkadaşlar, bir sorum olacak. Myo'da öğretim görevlisi kadrolarına yüksek lisans mezuniyeti şartının yanında dil şartı istenir mi acaba? Mesela Türk Dili kadrosu için böyle bir şart istenebilir mi?
Bende bir soru soracağım.Resmi gazeteye ilan vermeden arş gör alımı mümkün mü?
Yaşar hocam, daha önce cevapladıysanız kusura bakmayın ama MYO larında onlarda da öğretim üyesi ve ög. görevlisi var yani öğretim görevlileri için nasıl bir kriter olcak neye göre belirlencek myolarında normkadro mesela 2 bölümü olan MYO için ortalama baktıgım 11-14 hoca var tüm hepsi
@yasarayanoglu Yaşar Bey, Araştırma Görevlisi olabilmek için herhangi bir kurumda Doktora yapıyor olma şartı var mı şuanda? Doktora mezunları, Arş. Gör. olamaz mı?
Hocam benim de duyumum o yönde. Öğretimüyesi84 asgari kadro 3 x 4 = 12 demiş, sanırım kendisi bir araştırma üniversitesinde olduğu için 4 katı. Normal üniversitelerde 3 x 2 = 6 oluyor. Ancak Yaşar Hocaya göre ABD eğitimi baz alındığında norm 6, normal üniversitede 12, Araştırma Üniv.de 24 oluyor. Üniversitelere yazı gelmedikçe hepsi faklı uygulayacak ve zaman kaybedilecek gibi.
Bir de örnek verilmiş bölümde 13 profesör olduğu konusunda zaten 12 olursa norm kadro profların da 5 tanesi norm dışında
Arkadaşlar her bölüm için standart olarak 3 öğretim üyesi baz alınması kadar salakça bir iddia olabilir mi arkadaş bir bölümün yüksek lisans açması / doktora açması için farklı asgari sayıda öğretim üyesi şartı var. Bu arkadaşın yaptığı hesaplama ile Türkiye'de iyi ihtimalle 2015 yılından önce açılmış hiçbir üniversite 1 tane bile öğretim üyesi alamaz uzuuunca yıllar boyunca biraz mantıklı düşünün lütfen. Norm hesaplamaları konusunda artık yorumda bulunmayacağım birkaç hafta içerisinde göreceğiz zaten.
Üniversitelerin anladığı bu ama hocam. Hazırlanan norm kadrolar hep bu şekilde. Zaten yönetmeliktede aynen bu yazıyor. Yardımcı doçentlik kaldırıldığında ne olduysa burada da o oldu. Üstüne konuşulacak bir yönetmelik değil bu. Her şey apaçık ortada. YÖK yine "-mış gibi" yapıyor.
Eğer bütün norm cetvelleri bu şekilde çıkarılsın ben de dahil olmak üzere hiç birimiz Türkiye'de kalamayız, kalmamalıyız..
Hocam sorunuzu daha net daha anlaşılır sorarsanız cevaplamaktan memnuniyet duyarım..
Herkese Merhaba,
Uzun zamandır bu konuyu takip ediyorum. Dr. öğr. üyesiyim ve aynı zamanda bölüm başkan yardımcısıyım. Özetle: bu yönetmelik işinin içinden çıkılacak gibi değil. Zaten saçma sapan hazırlanmış, kısa bir yönetmelik ve bir dolu da mantık hatası barındırıyor.
Asgari kadro sayısı nedir hala bilen yok. Biliyorsunuz norm kadro = asgari kadro x üniversite katsayısı olarak hesplanıyor. Benim üniversitem asgari kadroyu 3 olarak yorumluyor (bir bölüm açmak için gereken sayı) ve her bölüm için 3x4=12 gibi saçma sapan bir sayı ortaya çıkıyor. 1000 öğrencisi olan bölümün de kadrosu 12, 100 öğrencisi olan bölümün de kadrosu 12 çıkıyor. Aldığımız duyumlara göre diğer üniversitlerde farklı yorumlar var. Bazı üniversite asgari sayıyı bölümlere bırakmış, bazısı 6 alıyor. Şu an tam bir kaos sözkonusu.
Biz MEB'in rakamlarını bizim bölümümüze uygulayalım dedik. Tabi ki yanlış bir uygulama, ama ilk bu norm kadro işi orada çıkmış. Rakam kaç çıkıyor diye merak ettik. MEB norm kadroları mantıklı olarak öğrenci sayısına göre hesaplıyor. Şube başına 20 öğrenci diyor ve bir hoca haftada 21 saat derse giriyor. Bu rakamları bizim bölüme uygulayınca minimum 20 öü gerekiyor ve biz şu an 18 kişiyiz. Yani rakam çok mantıksız çıkmıyor. Tabi daha araştırma, idari görev, topluma hizmet gibi eklemediğimiz bir dolu yük var. Bu rakam sadece eğitim öğretime devam etmek için gereken minimum sayı.
Sonra, bu 2/3 oranı da çok sıkıntılı. Bölümümüzde 13 profesör var şu an profesörlüğü gelmiş bir doçent hocamız 2 kişinin emekliliğini beklemek zorunda. Ve inanın hem araştırma hem topluma hizmet olarak ünvanı %100 hakeden bir insan. Şimdi bu hocamız yıllarca bekleycek, hatta ironik olarak yurtdışına geri dönmeyi düşünüyor. Biz bu konuda da bir hesap yaptık. İnsanlar 5 sene y.doç, 5 sene doçent, 35 sene prof olarak kalıyor. Bu durumda ister istemez bu 2/3 oranı işlemez. Dengeye ulaşmış bir bölümde bu oran otomatik %80 civarı profesör çıkıyor.
Cumhurbaşkanlığı kararnamesinde yök'ten kadro kullandırma izinleri alınmıştı ama bence yök bu yetkiyi vermemek içi elinden geleni yapıyor. Bu saçma yönetmelik ile bence Cumhurbaşkanı'nın kararına da aykırı iş yapıyorlar.
Üniversiteler bu norm kadro işinin içinden nasıl çıkacak belli değil. Eğer bu yönetmelik acilen değişmezse olan genç akademisyenlere olacak.
Herkese Merhaba,
Uzun zamandır bu konuyu takip ediyorum. Dr. öğr. üyesiyim ve aynı zamanda bölüm başkan yardımcısıyım. Özetle: bu yönetmelik işinin içinden çıkılacak gibi değil. Zaten saçma sapan hazırlanmış, kısa bir yönetmelik ve bir dolu da mantık hatası barındırıyor.
Asgari kadro sayısı nedir hala bilen yok. Biliyorsunuz norm kadro = asgari kadro x üniversite katsayısı olarak hesplanıyor. Benim üniversitem asgari kadroyu 3 olarak yorumluyor (bir bölüm açmak için gereken sayı) ve her bölüm için 3x4=12 gibi saçma sapan bir sayı ortaya çıkıyor. 1000 öğrencisi olan bölümün de kadrosu 12, 100 öğrencisi olan bölümün de kadrosu 12 çıkıyor. Aldığımız duyumlara göre diğer üniversitlerde farklı yorumlar var. Bazı üniversite asgari sayıyı bölümlere bırakmış, bazısı 6 alıyor. Şu an tam bir kaos sözkonusu.
Biz MEB'in rakamlarını bizim bölümümüze uygulayalım dedik. Tabi ki yanlış bir uygulama, ama ilk bu norm kadro işi orada çıkmış. Rakam kaç çıkıyor diye merak ettik. MEB norm kadroları mantıklı olarak öğrenci sayısına göre hesaplıyor. Şube başına 20 öğrenci diyor ve bir hoca haftada 21 saat derse giriyor. Bu rakamları bizim bölüme uygulayınca minimum 20 öü gerekiyor ve biz şu an 18 kişiyiz. Yani rakam çok mantıksız çıkmıyor. Tabi daha araştırma, idari görev, topluma hizmet gibi eklemediğimiz bir dolu yük var. Bu rakam sadece eğitim öğretime devam etmek için gereken minimum sayı.
Sonra, bu 2/3 oranı da çok sıkıntılı. Bölümümüzde 13 profesör var şu an profesörlüğü gelmiş bir doçent hocamız 2 kişinin emekliliğini beklemek zorunda. Ve inanın hem araştırma hem topluma hizmet olarak ünvanı %100 hakeden bir insan. Şimdi bu hocamız yıllarca bekleycek, hatta ironik olarak yurtdışına geri dönmeyi düşünüyor. Biz bu konuda da bir hesap yaptık. İnsanlar 5 sene y.doç, 5 sene doçent, 35 sene prof olarak kalıyor. Bu durumda ister istemez bu 2/3 oranı işlemez. Dengeye ulaşmış bir bölümde bu oran otomatik %80 civarı profesör çıkıyor.
Cumhurbaşkanlığı kararnamesinde yök'ten kadro kullandırma izinleri alınmıştı ama bence yök bu yetkiyi vermemek içi elinden geleni yapıyor. Bu saçma yönetmelik ile bence Cumhurbaşkanı'nın kararına da aykırı iş yapıyorlar.
Üniversiteler bu norm kadro işinin içinden nasıl çıkacak belli değil. Eğer bu yönetmelik acilen değişmezse olan genç akademisyenlere olacak.
Üniversitelerin anladığı bu ama hocam. Hazırlanan norm kadrolar hep bu şekilde. Zaten yönetmeliktede aynen bu yazıyor.
Yardımcı doçentlik kaldırıldığında ne olduysa burada da o oldu. Üstüne konuşulacak bir yönetmelik değil bu. Her şey apaçık ortada. YÖK yine "-mış gibi" yapıyor.
Yaşar Hocam,
Sorum şu MESLEK YÜKSEK OKULLARI normkadro ya dahil değil demiştiniz. Peki MYO larında öğretim elamanları sayı planlaması neye göre yapılacak?
Örneğin bir MESLEK YÜKSEK OKULUNDA 2 bölüm var 1 Prof, 1 Doç, 4 Dr Öğ. Görevlisi, 6 Öğretim Görevlisi var. Buradaki ÖĞRETİM GÖREVLİ SAYISI KAÇ OLMALI? ya da neye göre planlama yapılacak.
İKİNCİ SORUM İSE : MESLEK YÜKSEK OKULLARINDA öğretim görevlisi olmak için TEZLİ YÜKSEK LİSANS ŞARTI GETİRİLDİ. Çıkacak olan ilanlarda hem yüksek lisans derecesi hemde tecrübe isteyebilirler mi? Mesela ben alanımda 10 yıllık bir deneyime sahibim ve tezli yüksek lisansımda var ama ALES puanım düşük yani benim şansım tecrübe isterlerse artıyor.
MYO bölümleri için tecrübe şartı istenmeye devam edecektir sadece YL mezuniyeti ile öğretim görevlisi alımı yapılmaz. Eskiden olduğu gibi diledikleri süre alanında yahut belirli bir alanda tecrübe şartı istenmeye devam edecektir.